Butik i Örebro
Är det månne någon här som känner till om det finns någon butik för modellbygge i Örebro?
Undrar : Pentti.

Modellex…
Jag kan inte gatunamnet, men det ligger ett kvarter från muséet…
Nästan vid puben Harry´s…

Hitta.se: Engelbrektsgatan 30
Tackar för tipset ,skall genast försöka leta fram en adress!
(Hittade den; Engelbrektsgatan 30.)
Pentti.
#2 : Ashh, du hann före!

#4: 

Huvudsaken är ju att du på något sätt har fått fatt i adressen.
Kan väl berätta/tillägga att jag skall bo i Örebro över helgen, och därifrån besöka Gelleråsen för att kika på Historic-Racing.
Därav nyfikenheten över en lämplig butik att besöka!
(alltid kul att kika in i en "ny" butik
)
Pentti.

#7: Låter som du kan få trevligt både i Örebro och på Gelleråsen!
Modellex är en liten men bra butik med riktigt bra sortiment och man får ett bra bemötande, tycker jag.

#7: Skall herrn möjligen vara med i Velodromrallyt under lördagen? Om så, hojta till vid matkontrollen i Kristinehamn för där är det jag som "har hann ômet…"
Jens

Modellex är en mycket trevlig liten butik totalt belamrad med hobbyrelaterad prylar från golv till tak. Påminner lite om min barndoms hobbybutik i Borlänge, Fyndet. Där fanns det också massor av spännande saker från golv till tak, många slantar spenderades i den trevliga butiken. Saknar den kollosalt mycket!
När Maysula och jag var till Modellex så fick vi en flygsimulator tryckt i näven med en uppmaning om att testa RC-flyg under ordnade former.
Väl värd ett besök med andra ord.
Niclas
#9 : Nej, jag skall bara dit som åskådare. Kristinehamn kommer jag dessvärre ej att passera.. Kommer norrifrån.
Pentti.