Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2274 ggr
pentti01
0

Butik i Örebro

Är det månne någon här som känner till om det finns någon butik för modellbygge i Örebro?

Undrar : Pentti.

ProMod
0

Modellex…

Jag kan inte gatunamnet, men det ligger ett kvarter från muséet…

Nästan vid puben Harry´s…

ElLobo
0
pentti01
0

Tackar för tipset ,skall genast försöka leta fram en adress!

(Hittade den; Engelbrektsgatan 30.)

Pentti.

pentti01
0

#2 : Ashh, du hann före!Glad

ElLobo
0

#4: Glad

ElLobo
0

Huvudsaken är ju att du på något sätt har fått fatt i adressen.

pentti01
0

Kan väl berätta/tillägga att jag skall bo i Örebro över helgen, och därifrån besöka Gelleråsen för att kika på Historic-Racing.

Därav nyfikenheten över en lämplig butik att besöka!

(alltid kul att kika in i en "ny" butik Glad)

Pentti.

ElLobo
0

#7: Låter som du kan få trevligt både i Örebro och på Gelleråsen!

Modellex är en liten men bra butik med riktigt bra sortiment och man får ett bra bemötande, tycker jag.

JaguarMkVII
0

#7: Skall herrn möjligen vara med i Velodromrallyt under lördagen? Om så, hojta till vid matkontrollen i Kristinehamn för där är det jag som "har hann ômet…"

Jens

Proosen
0

Modellex är en mycket trevlig liten butik totalt belamrad med hobbyrelaterad prylar från golv till tak. Påminner lite om min barndoms hobbybutik i Borlänge, Fyndet. Där fanns det också massor av spännande saker från golv till tak, många slantar spenderades i den trevliga butiken. Saknar den kollosalt mycket!

När Maysula och jag var till Modellex så fick vi en flygsimulator tryckt i näven med en uppmaning om att testa RC-flyg under ordnade former.

Väl värd ett besök med andra ord.

Niclas

pentti01
0

#9 : Nej, jag skall bara dit som åskådare. Kristinehamn kommer jag dessvärre ej att passera.. Kommer norrifrån.

Pentti.