Tyska uniformer.
Är det någon här som vet hur tyskarnas uniformer såg ut i slutet av kriget? Mycket kamouflagemönster dök ju upp, men var det bara SS som hade sådana? Hade Wehrmacht liknande uniformer? (WW2) .

http://www.epicmilitaria.co.uk/section.php/97/2/german-camouflage-uniforms
kanske hjälper lite. Jag är relativt säker på att SS hade sina uniformer men att Wehrmacht också hade annat kamouflerat i senare stadier av ww2. Sen krig och ärtsoppa på det så är där nog ingen större ordning på det.

SS hade camo för varje årstid -välkända småspräckliga mönstret. Wehrmacht hade ett större camomönster liknande fallskärmstupperna, om du vet hur dom ser ut?

#1. Tack för länken Tails! Mycket nyttigt där.
#2. Nej…..

#4. Tack Fisken! Men man börjar ju inse att dessa kammon inte är så lätta att måla…kanske bäst att förlägga alla kommande dioramor till våren-39…
#5 Nae det är sant så vida man inte har dom där dekalerna förstås, det är därför som jag försöker unvika att måla figurer.
Ok att detta är en gammal tråd men när det gäller tyska camouflagemönstrade uniformer så är nog Artizan Designs' WWII Painting & Camo Guide en av de bästa sidor jag sett. Jagar just nu ett passande cammo-mönster för en Flak-crew under Normandie och har fått några tips i alla fall.

#7 Sponny - den ser matig ut, skall sparas, tackar! 

#7 den sidan var riktigt bra super tack för länken.
#7 Lysande, det där kan appliceras på mina Imperial Guard också.