Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 586 ggr
Raldor
0

Spitfire till Skavsta på söndag.

Följ länk för info.

http://www.f11museum.se/

PonCar
0

Jodu, det har man ju snappat.. TYPISKT bara att man åker till Borås då!!Obestämd

Proosen
0

Själv tänkte jag försöka mig på en Spitfire-spotting redan imorgon lördag, fast då i Gurkstaden.

Niclas

Raldor
0

#3 Då kanske vi ses där.

Kjell

PonCar
0

Den som trots allt väljer "Gästabudsstaden " Nyköping istället för "Gurkstaden" för att ägna sig åt "Spit-Spotting" bör inte missa ett besök i det lilla, men intressanta F11.museet. Flera fina modeller av svenska plan och ett par intressanta dioraman också! Förutom fullskaleplanen då…

Dessutom är det veteranbilsrally i stan på söndag :"Gästabudsrundan" med ca 25-30 anmälda fordon startar vid Nyköpingshus kl 10 och går i mål i parken vid Nynäs slott (min arbetsplats…) från ca kl 13. Så det är ju väl förspänt för den fordonsfrälste både på land och i luften… Och skulle inte det räcka kan man kolla in äkta tunnbrödsbakning och provsmaka/handla med sig också i det gamla torpet Långmaren ca 5 km Norr Nynäs slott…

Nu har jag väl gjort reklam tillräckligt för hemorten…Flört

[Tunnan]
0

Även jag o Henke var i gurkstaden igår
Träffade på både Raldor, ProMod och Sven-Erik där.
Så vi var ett gäng goa killar samlade där
Tack för gemenskapen, det var mycke roligt att träffas igen.

Raldor
0

#4 Kan bara instämma.

Och för den som gillar gamla bilar och mc, så är det utställning varje onsdag nere i hamnen. Så har ni vägarna förbi så här i kommande semestertider, så kan jag rekomendera ett stopp med en fika eller glass. Finns även en deel annat att titta på i dom gamla sjöbodarna.

Raldor
0

#5 Riktigt trevlig tillställning. Och det var kul att träffas igen. Jag ska gå igenom bilderna så får vi se om det finns något att lägga upp här.

ProMod
0

#5 Tack själv Tunnan o Henke o alla andra…

[Henke29]
0

Ja de var som sakt en mycke lyckad dag tycker jag Skrattande
Skitkul att få träffa Sven Erik ProMod oh Raldor igen..
Vilket underbart väder vi hadde också klockrent som sakt..

Henke

ElLobo
0
Raldor
0

# Ser ut som om det kom lite folk till Skavsta också. Det är kul. Kommer att försöka få in ett besök på F-11 museet i år. Har inte varit där med min nuvarande kamera.

ElLobo
0

De tror att det var omkring 2000 besökare på Skavsta.

Södermanlands Nyheter