Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 3799 ggr
[Hayabusa]
0

Badger Air-Brush Co.

Innan någon reagera på överskriften, så vill jag bara poängtera att jag INTE är involverad i Badger på något sätt. Jag bedriver inte heller handel med Badger.

Nåväl, efter att vi alla har läst hur "Lunds Tågshop" burit sig åt, så kan man nog säja att flera av oss blir både arga, besvikna och lite ledsna…Det är trots allt vår hobby som någon trampat på. Så kände åtminstone jag det. OK - vad har det med Badger att göra, undrar ni? Jo, det finns raka motsatsen till "Lunds Tågshop" - personer som tar sig tid och verkligen engagerar sig för oss modellbyggare.

Eftersom jag gått i tankar att investera i en ny airbrush så skickade jag ett mail till Badger i USA med ett par frågor och funderingar. Någon dag efter, så fick jag svar. Inget konstigt med det, men jag såg att Badgers ägare & President Ken Schlotfeldt fått en kopia på svaret. Tänkte inte så mycket det, jag antog att det var ett standard förfarande. Alldeles oavsett vad, så blev jag otroligt förvånad när det idag droppade in ett mail från Ken! Han bad om ursäkt för att han inte hört av sig och gav mig en synnerligen utförlig kommentar kring mina frågor. Visst - Ken är såklart mån om att sälja sina prylar och är troligen en säljare ut i fingerspetsarna, men när fick jag ett svar från ägaren själv sist??? Jag måste säja att jag blev otroligt positivt överraskad Glad. Det känns så befriande skönt när någon verkar bry sig på riktigt och inte enbart tänker på siffror & pengar.

/Stefan

ElLobo
0

Ja, det är alltid roligt när någon företagsledare i stora företag verkligen bryr sig om de små kunderna! Trevligt att läsa!

Azgaron
0

Kul när det händer nått positivt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

sponny
0

Imponerande, det ger helt klart pluspoäng när ett företag beter sig så.

classeman
0

På tal om det är det någon här som vet var man enklast köper badger sprutor i Sverige?

Hogge38
1

Rebell Hobby har en del på lager.

[Hayabusa]
0

Även Alfa Hobby kan fixa fram Badger. De har förvisso inget på lager, ännu, men det kanske kommer så småningom.

/Stefan