vilken pansarvagn är detta?
En Patton kanske?
Ser ut som en Ryss, en Su-55 kanske ?
Patton, ja, och förmodligen en M60A1.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
En patton är det med all säkerhet, jämför med:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:M47-Patton-batey-haosef-1.jpg tornformen är lite annorlunda men t ex banden och befälsluckan och kanonen är identiska.
Där rök man dit så det stänkte om det 
#4 Jo, banden ser lite äldre ut än de som sitter på M60, men mynningsbromsen längst ut? Är det en 105mm ?
Här är fler bilder från Bosnien
#5 Du ser två huvud som sticker upp?
På en T-55 hade den högra killen bara fått en bula i huvudet om han hade försökt sticka ut huvudet där, för det finns ingen lucka på den sidan. 
På en T-55 är det en avlång springa till vänster om eldröret.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ahaa, ja då hade han fått huvudbry i så fall
ja jag är nybörjare på pansar…får skylla på det iaf 
ska försöka hitta fler bilder,men bosnien hade inga m60 under kriget,de fick några m60 a3 efter kriget .
tycker den liknar patton men tveksam om de hade de.det fanns en del t-34.t-55.t-72.m-84 en t-55/m18 hellcat
sani
www.bosnafly.n.nu

#9 Kan det vara en T-54/T-55 och en senare ryss. T-60?
#10 Definitivt en amerikansk vagn. M-41 Walker Bulldog?
under kriget fanns de både vapen från väst och öst..
sani
www.bosnafly.n.nu
Hej Sani och alla andra
Frågesport är alltid kul…här är mina gissningar.
Första fotot är med största sannolikhet en M47 Patton. Helhetsintrycket stämmer och M47:an var den enda Patton som hade två luckor framför tornet, en för föraren och en för KSP-skytten. M47 hade en 90mm kanon, M41 Walker Bulldog hade 75mm, båda fanns med alternativa mynningsbromsar.
#9 Är lite svårt att se men jag gissar på en T-55 och en T-72.
#10 är definitivt en M47 Patton. M47 hade 6 hjul, ett extra spännhjul mellan sista "bärhjulet" och drivhjulet samt ett gjutet torn (runda hörn). M41 hade 5 hjul och ett svetsat torn (kantigt). Annars är de väldigt lika.
Jag kan inte ens försöka mig på en gissning om var de kommer ifrån.
/Tomas
Hjo
¤13
vilken historia,tack för den du.det är många saker man kan undra över kriget i forna jugoslavien.
sani
www.bosnafly.n.nu