byggnålar
Har beställt min nästa träbåtbyggsats. Trycker ju fast alla bordläggningsplankor/ribbor med nålar, förra bygget gjorde jag det med synålar och pekfingret blev ömmare än röven efter en vätternrunda
Så jag har hittat "byggnålar" som ser bra ut. Men nu bor jag ju i den lilla staden Falkenberg och har inte hittat några här. Nån i närheten som vet var de kan finnas? Kan ju beställa på nätet men minsta order på typ 150 kr så de känns ju dumt att köpa massa annat bara för de.
Får mitt nya bygge troligen på tisdag/onsdag 
Själv har jag skickat pengar i förskott till www.skanedrakar.se/ så kommer dom med posten! Utan köpgräns.
Christian
Kanon. va inne där å beställde nu. Skulle ju ha färg och klarlack oxå å de hade dom ju med. Tack för länken
Gå in på nån affär för kontorsmaterial och kolla det finns liknande nålar till anslagstavlor

Nålarnar till anslagstavlor är för trubbiga, de här på bilden är otroligt vassa och spetsiga. Risken att spräcka itu tunna lister är inte så stor med dessa. Köpte likadana för många år sedan hos lokala RC-hobbyhandeln här i Falun.
Niclas

#4: Jo dom s.k. kartnålarna är alldeles för grova, men jag fick tag på några andra som också kallades kartnålar som liknade dom där på bilden fast med klotformat huvud åtminstone dubbelt så stort som en vanlig knappnål, så man får snarast botanisera vad dom olika handlarna menar med kartnålar
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
har beställt dom och hoppas dom är bra, synålarna ger pekfingret mycke stryk, som ni ser i min andra tråd där ja visar mitt bygge bluenose, så ser ni att det är ex antal ribbor/lister på skrovet som jag fäste med nålar. men denna gången kanske ja skonar pekfingret. har gjort iordning arbetsplatsen så nu fattas bara modellen