Järnvägsvagnar 1:35!?
Ja efter har letat på nätet efter vagnar till min K5 tåg utan någon vidare lycka. Så söker jag efter en passagerarvagn och ett par godsvagnar vet trumpeter har några öppna vagnar. Så om någon vet vart det finns eller någon bra länk om att bygga dessa vagnarna själv hade jag blivit riktigt glad!
Baluard har men i resin så det blir den sista lösningen deras priser är inte att leka med det heller..
Blir denna uppställning har jag tänkt mej. Br52lok,(extravagn med kol beroende på plats) godsvagnar två styck sen en passagerarvagn, en öppen vagn och en vagn med ett AA batteri för luftstöd( och ett diesellok om det finns plats kvar).

Jag har en Flatcar, kanske funkar som AA vagn?
http://i10.photobucket.com/albums/a140/pob60/Sale/DSC_0058.jpg
PeO

Jo vist hade den passat till det men då måste jag bygga sidor på den. Dom "gömde" dom i godsvagnar utan tak.

Ja det låter som ett rimligt pris. Ja tar den. Skicka ett Pm med fraktkostnad och dina konto uppgifter.

Skall hitta en lämplig låda och kolla portot. Det bör ju gå att skicka som skrymmande brev.
PeO

Låter som ett härligt bygge! Skulle gärna sätta tenderna (hehe) i nåt liknande!
Mina enda tips också är dragon och trumpeter.
Och grejerna till skala 0 ska väl vara i 1:32, kan ju passa, men det är attans dyrt!
Vad räknar du med att hela settet blir i längd ungefär? Måste planera lite yta här hemma! 

Har inte räknat på hela setet men k5án plus br52 är 184cm cirka. Så det blir väl en hel vägg. har cirka 230 cm och om det inte skulle räcka får jag göra en sväng runt hörnet då har jag 60 cm till. Så det är snarare längden på väggen som sätter gränsen för hur många vagnar jag kan ha.

Åh dra mig baklänges vilket monster!!! 
Såg ett snyggt diorama för ett tag sedan där det användes fraktvagnar som jag förstod kom från ett företag kallat Azimut. Men byggaren fick lov att scratch-bygga överdelarna. Kan kanske vara värt att kolla upp.
Diot "A Final Farewell" på Armorama.
Jobbigt ämne för ett dio, men mycket snyggt och stilfullt gjort.

#8 Ja jag lägger upp tråden till Br52án som jag har börjat på, tror det kommer att ta runt 2-3 månader att färdigställa den beroende på hur mycket byggtid jag får. Har ju skaffat mej lionroar setet så bara det ökade ju byggtiden med ca 2 månader!
#9 snyggt dio. Jo risken är väl stor att jag får ge mej på att skratch bygga den. Men tror jag gör den i balsa har börjat älska det matrialet.
Här en riktigt fint lok + vagnar