Bilder på F15 Söderhamns J28?
Hallå där! Jag undrar om det är någon som har bilder på J28 Vampire som finns på flygmuseet i Söderhamn?
Har varit där, men fick inga bilder på den själv. En kanske, men den hjälper mig inte mycket. har hittat några få på internet men de hjälper mig inte heller.
Någon som har på cock-pit, sidoroder, landställ, hjulhus och kanske någon översiktsbild?
Magnus.

Tack Roca! Det hjälper mig mycket! Fast dum som jag var har jag bara för en timme sen satt ihop flygkroppen utan att kolla här först. Var för ivrig med att få ihop allt. Nu blir det lite utmaning att försöka måla lite extra i cock-pit.
Magnus.

Varsågod Magnus, roligt att bilderna kom till nytta!
Peter
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca, den yttre kanonen på höger sida verkar saknas. Vet du om den saknas eller om det ska vara som det är? På vänster sida, yttre sticker kanonröret fram.
Magnus.

Ingen aning faktiskt, jag har inte så mycket kunskap om just Vampire utan tog nog mest bilder på "måfå" - kanske nån annan vet lite mer? Har ett eget bygge på gång, det är Revells byggsats (Heller?) med Hans Percys maskin som förebild.
Fina bilder Peter!
Kom precis på att jag har en Airfix/Heller liggandes!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#14 Låter bra! Man skulle haft tag på Hellers utgåva av den franska Vampire "Mistral"…jag har en Airfix/Heller och så nämnda Revell.
Av nån anledning står det faktiskt Mistral på gjutramen! Undrade just över det! Kan ju inte så mycket om de här kärrorna!
#16 Vissa av gjutstammarna var gemensamma så därför står det både Vampire och Mistral på dem.
Det som skiljer sig är motorkåpa och -utblås då Mistral har en RR Nene med större diameter.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Någon som vet hur det ligger till med yttre kanonröret på höger sida, om det ska vara som på denna J28 eller sticka fram som det gör på vänster sida?
Magnus.
#17 Varför blir jag inte förvånad? 
Tack för infon Sau!
Det ska nog bli en svensk vampyr är det tänkt!

#17 Jag som egentligen tänkte skriva i mitt inlägg just denna misstanke - en viss Hr. S. har den säkert
#20 Håkan du tar orden ur min mun
#19 Magnus ursäkta oss för denna närmast trådkapning - jag hoppas någon kan svara på din ursprungliga fråga - annars skriv den också på det allmänna forumet på IPMS Stockholms sida, där huserar många specifika svenskbyggare, inte för att Vampire är svensk, men många där har nog byggt den här byggsatsen som en svensk J 28.

Ingen fara Peter. Det var kul att se alla andra inlägg. Min är en Heller 1/72. Tror jag har byggt en enda Heller förut och det var en J29. Blev lite förvånad över hur bra passformen var på den här. Det är ingen avancerad modell men den duger fint för att ha roligt med.
Magnus.
#7,8,12,19 Kanonrören syns knappt i vanlig fall.
Den vänstra yttre har fått sitt kanonrör framdraget pga den fingerade servicen av trasselnissen på golvet.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Ok jag förstår! Tack för svaret. Jag som hoppades att rören syntes. Jag har ju gjort två för att sätta dit, tillklippta och målade. Jaja, det är ju inte så att det råder brist på ramar att smällta sönder och samman iallafall. På tredje försöket att smällta fram en tråd gick det bra.
Öppen låga bland färger och annat mycket brännbart är inte så smart och inget jag rekommenderar, men grannen var brandman så det går nog bra ändå.
Magnus.