Vilken färg
Jag har kikat lite på mina objekt inför Nattaktiviteter, och följande frågor dyker upp. Black Widow modellen har ingen besättning! sådana trix accepterar jag inte så naturligtvis skall den få en besättning, jag har lite Victor besättning över från tidigare bygge så dom får rycka in, jag vet att det är fel tidsperiod på dom men det rör mig inte i ryggen, så över till frågan: vad hade amerikanska besättningsmän för färg på uniformen? den detaljen vill jag i alla fall få rätt! Nästa objekt är två Mossie nattjakt den tidiga skall ha grå inredning och den senare Cockpit Green, ändrade dom verkligen standard i det skedet 1944-45? Och slutligen Mossiearna skall ha Flat Black på utsidan och Black Widow Blank Svart?? skall det vara så?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Kollade i Osprey Combat nr 8 - Black Widows units
P-61 var blanksvarta vid leverans men blev betydligt mattare efter ett tag. Besättning ljusbrun khaki med mellan- eller ljusbrun läderhuva/bomullshuva. Gulaktig flytväst och mellanbrun läderjacka på en del.
Mosquito Night black. om den var flat vet jag inte. Skulle gissa på halvmatt.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Att jag skall Matt svartlacka Mossierna var det aldrig någon tvekan om, det var den blanka Black Widowen som jag undrade över. Alltså besättningen ljusbrun med gul flytväst, tack för den infon Sau!
Nu återstår bara att klura på vad det skall vara för inredningsfärg i Mossierna
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus