Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettscience-fiction
Läst 3797 ggr
starhawk
0

Milennium Falcon

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

StefanW
0

Den finns med på listan av modeller man vill köpa! Just nu väntar jag på Modell Göteborg och skall se vad man kan finna där, om det finns något kvar när jag kommer på söndagen vill säga!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#1: Det är väl på söndagen alla reapriser träder i kraft! Flört  Så du och Hompe behöver nog släpkärran alltid!

Proosen
0

Om det inte vore för prislappen som är lite utanför min budget för närvarande skulle jag vilja sätta tänderna i Fine Molds Millenium Falcon så där 800 delar och mycket fint detaljerad.

Finns hos HLJ för knappt 1600:- ink. frakt och då får inte tullen ta den för då blir det duktigt dyrt med moms, tull och annat otyg.

Niclas

StefanW
0

#3 Den vore en dröm att få bygga, dock ligger den utanför min budget nivå med…Ledsen

P.s. Vad har du gjort med din Avatar? Det ser ju ut som en iller med rosa kaninöron!!  Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0

Easter Ferret strikes again….Skrattande

Niclas

Sven-Erik
0

#5. Njae…den var inte så fin…..Fot i munnnen

StefanW
0

#5 Underbar, då såg jag inte så fel! Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#5: Hmmm …  Klart … hmm … annorlunda! Glad

ElLobo
0

Ha, nu vet jag vad det är! Nu visar du ditt rätta jag! Det är DU som ligger bakom IBA och deras verksamhet! Nu har vi allt kommit på dig!  Flört

StefanW
0

#9 Öronen! Är det gradbeteckningar eller förbands märkning! Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#10:

starhawk
0

#3: Den var nästan för detaljerad för min smak, även om man hade råd, vilket jag inte har. Udda skala 1/58?

Har nyligen godkänt ett köp på över 1200:- det var inget lätt beslut (Uj uj, vad har jag gjort?) får se om modellen motsvarar förväntningarna, och förresten det var inte en Millenium Falcon, det var en färdigmålad Enterprise refit med inbyggd belysning. Dom skall visst sluta producera den så det gällde att ramla på, men ändå, det är inte den prisbilden man vill se!

StefanW
0

#12 Spännande! Hopps vi får se den här, sedan när den har landat hos dig!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

5 Mina tuffa grabbar vrider sig i skratt här hemma

rosa kaninöron hahahah

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a739e9a7-b94a-4af5-b43b-7c2ea049f407&Filename=Bild 001_edited.jpg)

starhawk
0

#13: Fick ett ryck och beställde den Imperiska Rymdfärjan i samma serie som Milennium Falcon-modellen. Återkommer med en rapport om kvalitén när den anlänt

Proosen
0

Skratta inte, nästa gång är det ni som får öronen vid någon blöt krogsväng. Flört

Niclas

starhawk
0

Jag har sett den där mössan förut, då hette den miffo-mössan och sattes på årets miffo

Nils1874
0

Denna 32" Falcon har jag som soffbord i biorummet.

[Henke29]
0

Wow vilken modell allstå Tungan ute
De där är vill habegär…
Snyggt soffbord de skulle ja inte tacka nej till

Henke

Buran
0

WAAOOW, vilket bord Tungan ute

"den här är en annan, en Airfix"

Azgaron
0

Grymt coolt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0

Det där var en redigt stor Falken! Äldsta grabben gjorde stora ögon när han fick se bilderna.

Himla frän idé att göra soffbord av det hela, snacka om blickfång.

Niclas

johannespanzer
0

#18 LOL Den bara ägde den där! Skrattande

starhawk
0

Hade en sån en gång i tiden, varför gjorde jag min av med den?

Nils1874
0

När hade du den?

Nils1874
0

Jag har en påbörjad Fine Molds Millenium Falcon som jag skall försöka sälja typ till halva priset, hör av er om ni är intresserade.

pelleb
0

#26 Vad har du tänkt för prisbild? Är intresserad.

PeO

starhawk
0

#25: Å det var ett antal år sedan, köpte den från en butik i Malmö eller Borås, tror jag, butiken finns visst inte kvar längre

#26: Vad är det för skala på den? (eller rättare sagt hur stor blir den färdigbyggd) är också intresserad om det är rätt storlek, men eftersom vi inte har auktioner här på forumet så har Pelleb första tjing

Proosen
0

Fine Molds Falken är en jättemodell i 1/72 som i dagsläget kostar drygt 1700 plus frakt från HLJ.

Niclas

starhawk
0

Jo, den är lika stor som den jag hade, fast jag hade inte lika mycket gubbs och det var inbyggd belysning med till den fem lampor var det visst. Men Proosen det stod nånting om 193 Euro, och den ligger väl på 10:- för närvarande? då blir det 1930:- plus frakt

Proosen
0

Näe, nu får du bakläxa i läsförståelse Starhawk Flört Kolla igen så ser du följande:

1732,79 kr står det om man kör markören över other currencies sen tillkommer en nätt liten frakt av 683,99 kr.

Däremot står det 193.15 dollar och 151.46 euro om du kollar igen.

Niclas

starhawk
0

Hoppsan jag läste vertikalt, så det kan gå! nåja slutsumman ligger i alla fall med frakt på omkring 2400:- så frågan är om Nils vill ha 1200:- eller om han nöjer sig med 850:- som är hälften av "varu-värdet"

Nils1874
0

#32:Jag nöjer mig med 850:-

pelleb
0

#33 Jag hugger den. Maila bankuppgifter så fixar jag över stålarna. Du skall inte till OPEN i helgen?

PeO

Nils1874
0

Nej, jag ska tyvärr inte det (förbereder bröllop).

Var bor du?

pelleb
0

#33 Lycka till med förberedelserna. Jag bor i Sköndal, söder om Stockholm.

PeO

starhawk
0

#34: Jaha där gick den! nåja det kommer väl fler spårvagnar

Nils1874
0

Jag jobbar i bromma, kan vi mötas upp någon vardag?

pelleb
0

#38 Slå mig en signal på 0709-295835 så fixar vi till det på något sätt

PeO

pelleb
0

Nils, min telefon dog i förra veckan så jag vet inte om du har försökt få tag på mig. Har lånat en telefon så slå mig en signal på samma nummer 0709-295835 så börjar vi om. Glad

PeO