Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pågående-projekt
Läst 737 ggr
Playtime
0

Star Wars X-Wing på gång!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller just nu på att bygga en X-Wing. Det är en revell "easy kit", för att vara en modell av det enklare slaget så är detalj nivån ganska så imponerande. Blir dock lite av en utmaning att få den riktigt sliten och detaljerad men det är ju det som är kul Skrattande

Detalj nivån är som sagt bra men i cockpiten är det lite snålt på grunkor och mojänger. Bara några enstaka knappar… så steg ett blir till att fylla på cockpiten med lite instrument och doningar.

Kallar det grunkor,mojänger och doningar för när det gäller Star Wars så vet jag inte alls vad prylarna i cockpiten heter, googlade på lite X-Wing bilder så dom kommer nog bli någorlunda lika orginalet (studioscale x-wingen)

Här kommer en bild på scratch byggda små prylar gjorda av små plast bitar och trästickor. Lite washes, drybrushing och dit målade knappar så kommer det nog att börja likna nått. Sen blir det till att fylla på den innre delen av cockpiten.

Playtime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min stormtrooper nyckelring stirrar illsket på mig, förmodligen irriterad över mitt djupa engagemang åt en "äcklig" Rebell kärra.

berfrund
0

#1 himla tur att han är fast kedjad man vet aldrig vad en stormtrupper hittar på annars…

AlliN
0

snyggt ska bl kul att följa

sponny
0

Det ska bli riktigt kul att se hur detta slutar. ser mycket bra ut än så länge!

Elmis
0

Mycket intressant! Jag har funderatat på dessa revells easykit ett tag. Det ser ju riktigt bra ut.

Azgaron
0

Ser ju bra ut så långt! Lycka till med vädrandet!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

johannespanzer
0

Pratade med folket på lokala leksaksaffären och de sa att det sålde som smör dessa starwars easy-kits! Lite av en räddning för modellbranschen kanske?

ska bli kul att se detta bygge! Skrattande

[Henke29]
0

Ser ju mycke bra ut detta.
Ska bli kul att följa..

Henke