ehhh..Nytt i byggberget.. Ska tillägga att detta är allt jag skaffat innom kit och referens sedan modellbytena i Malmö förra året. Fick byta och sälja en del för att få ihopa allt från alla håll. Så EGENTLIGEN är det inte så brutalt. Ska bara försöka tro på det själv.Börjar nedifrån:
Panther A var sedan tidigare så den räknas inte.
Tamiya tiger late * 2
Dragon Jagdpanzer
2* Dragon Panther G
Dragon Panther A
Dragon tiger Late 3in1(äger redan en, kan inte ha för många)
Dragon Jagdpanther early
Dragon 88 flak 36
Dragon Firefly
Dragon M4A2
Dragon Sherman mk III
Och History of the american medium tank. Hunnicut :>
.. Är det någon som har tamiyas M4 early eller Italeris M4a1 till salu 

Fint tillskott du har skaffat dej Tails.. Shermans ja en sån måste jag försöka skaffa mej jag med. Äger inte en enda tank från någon allierat land.

#1: Hawk:en är ett fint plan, tycker jag. Det kommer lite funderingar på att köpa ett sådant då och då.
Och An-2:an är en härlig mastodont. Jag var uppe med estniska flygvapnet i en sån där för några år sedan, och de piloterna var inte speciellt blyga av sig.

Nu tror ni Proosen slagit huvudet en gång för mycket, men icke sa jag (Nicke)!
Har precis idag gjort en tur till min langare för att få min senaste fix, en MIG 3 som jag har lite speciella planer för.

Tanken är att det ska bli Piiiiiip och sen ska jag gjuta upp så att det blir Piiiiiiip med en Piiiip-låda och extra mycket kraft. Vad gäller märkningsalternativ så blir det Piiiiip som jag tänkte Piiiiip med lite udda Piiiiip.
Innan det kommer hotbrev så kan jag säga så mycket att det kommer att bli blankt, slätt och färgglatt och att maskinen nog skulle passa bäst i en öken.
Niclas

#5: Det där låter intressant! Jag ser fram emot fortsättningen.

#2 Mucho härliga inköp Tails!!! 

#2 Jag blir inte ledsen om du vrider på bilden.
Lite jobbigt för en diskbråcksgubbe att försöka
frida skallen 90 grader.
//Pryzzr

#9 och #10: Jag har vänt bilden i #2. Så blir det lite enklare.

#5: Det där lät ungefär som ett samtal i Orange County Choppers
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#12 Låter mer som den där tjockagubben som skriker åt folk(bla en skitsnygg svetsare)* Som bygger en limo av en gammal helikopter osv.
*Edit det är av det kvinnliga könet.

#14 Jag sätter inte emot henne 
Lite lagom ärtbössa det där 

#14 Nu har du lite at göra
Jag håller på att måla både Leopold och BR52 loket. Det största problemet är var man ställer dom när dom är klara.
PeO

#14 Maffigt inköp Exelon!! Hoppas du har ett stort vitrinskåp 
#18 Ser fram emot bilder och kommentarer om bygget.

Lite godsaker jag införskaffade förra veckan!
2st miniart figurer (1/16)
Tänkte försöka fylla ett hyllplan hemma med massor av större figurer från olika historiska epoker och kanske även lite sci fi figurer. En hylla man kan sitta och stirra sig blind på under regniga dagar 
också 2st star wars modeller från revell.
Easy kit dock, alltså något man smäller ihop på drygt en timme men låt dig inte luras, kvaliten och detaljnivån är imponerande med tanke på prislappen.
Dom ska pimpas ordentligt och det kommer ta betydligt längre tid, jag har tänkt bygga om baken på falcon, måla om skeppen helt och hållet, massor med "weathering" och trycka in dvs lysdioder.
Helst ville jag införskaffa finemolds star wars modeller men dom kostar "skjortan" så försöka göra revells modeller till något liknande blir en kul utmaning.
En millenium falcon är ju ett måste i varje vuxen mans hushåll! Vet inte om tjejen håller med……

#20: Jo Revells Millenium Falcon har jag sneglat på åtskilliga gånger men jag tycke den såg för fin ut, den skall ju vara lite väderbiten

#17 Ja jag har inte riktigt bestämt mej hur jag ska göra. Har två ideér 1. kanonen ihop packad och ett krigslok plus lite gubbar 2. kanonen i eldläge med en panzer IV laddvagn och massa gubbar. Ska iaf köpa mer räls och etc+ gubbar ifall (ska även bygga Möser Karls framöver)
#19 HOST nä men jag ska ta bort ett akvarium som är 1meter!
Annars ska det beställas ett speciallåda att ha den i av glas.

Håller med dig Starhawk. Revells Millenium Falcon är lite för "fräsch" i sitt utseende och därför kommer jag lägga ner mycket tid på att fixa till den så att den ser rejält väderbiten ut. Den ska helt enkelt få stå på hyllan i drygt 100 år så att den blir väderbiten… näh skämt åsido. Jag ska måla om den helt, simulera vätske läkage, rost, sot, skugga, tona, skador från träffar med laserkanoner, vittring av färg och bygga om baken och sätta in lysdioder m.m.
Så det ska nog bli en riktig falcon tillslut 
#14 Du har en massa jobb framför dig! Jag håller på att slutföra denna pjäs nu. Bygget har tagit mig evigheter.

köpte lite MiG Pigment prylar idag lite diarama saker
slutsumma:500kr blev allt på, men vad gör man inte för hobbyn
Härliga modeller ni har köpt 
Kul me lite StarWars modeller också..
Henke
#24 jo, rejäl vädring och slitage är en förutsättning för att den ska se "riktig" ut. Tänker osökt på när skeppet för första gången beskrivs i filmerna.
"What a piece of junk." 
Ska bli riktigt kul att få följa det bygget.
var idag o handlade på www.hobbia.se köpte lite färg o några gubbar,bra priser har han.fick hem min båt oxå,nu väntar jag på loket med
sani
www.bosnafly.n.nu

#30: Intressant sats. Det där planet tycker jag faktiskt blir mer och mer intressant ju mer jag studerar det. Dessutom finns det ju nu dekaler till en svensk variant hos Hannants. Fast bara i 1/48 tror jag.

#30: Jo den är ju rätt lång redan i skala 1/72 hur lång är den i skala 1/48?

#33 VILL HA !!!!!! Den är ju så cool. Var köpte du den och hur mycket gick det på?
PeO
Klart coola modeller du införskaffat dig Buran
En TSR-2 skulle passa bra här också, fast i skala 1/72 då förstås 
Du ser ut att har helt rätt där ElLobo
Har han varit med på hela turen tro ??? 

#34 545mm står det på lådan
#35 Köpt hos Models Hobbies, dom har fraktkostnader som är till deras fördel och min så klart.
"den här är en annan, en Airfix"

#40 Ser trevligt ut Starhawk! Ett GB för nattjakt hade varit kul!
#41 Ser kul ut PeO
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
En massa godis där…
Ja, jag tycker också att det är dags för nattjakt-GB.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#43: Ja! men vänta lite, jag vill komma i form innan det gruppbygget sätter igång (får se hur det går med mitt GB 8 bygge)

#5 Mycket spännande idé verkar det där som Niclas! Ser fram emot bygget!
#43 Nattjakts-GB? Det tycker jag låter utmärkt!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

#46: Fast jag måste vara bra i form till dess, jag har nu tre nattjägare i bygghögen

#48: Den har jag också! men varför banden? duger inte dom som finns i lådan?

Har aldrig testat dessa band,kan(!!) vara en rolig upplevelse…

#45; Coolt lok Exelon! Funderar på samma i 1/72…

Själv har jag bland annat fått hem lite dekaler från Blue Rider;
Tintindekaler igen, denna gång bl.a. för Bf 109 i 1/72 - tänkte bygga en sån med t.ex. Italeris F-byggsats, och sen kan man ju scanna in, förminska något och göra egna dekaler till den mindre 1/100 versionen!
Och så ett ark för Sk 16 med FN i Libanon,
samt en liten flaska Microscale Liquid decal film för behandling av gamla dekaler mm

blev en 1/35 m1a2 abrams från italeri idag =)

#52: Det där såg mycket intressant ut! Sk 16-dekalerna finns med på min inköpslista. Handlade du direkt från Blue Rider?

#48 Ja det kommer väl bli ca 2,5 meter totalt har en vägg till det ändamålet. Skulle ha haft en glaskupa över hela men vi får se.
Du kommer att bli super nöjd med den modellen TommiN riktigt fin passform och etc ark, Blir inge mer tamiya för dej sen, endas Dragon
#53 Ja där ser man, hur har du gjort, har du köpt etc till loket eller?? Funderar på att köpa till både kanon och lok.

#56; Ja precis direkt från Blue Rider! Snabb leverans, bet. med PayPal, allting gick mycket smidigt.

#57 Båda är byggda rätt ur lådan, och är för närvarande i målningsstadiet. Funderade på ets men det blev inget till dom här. Eduard har ett jätteset till loket och bygger jag ett till (förhandlingar pågår med ev. köpare) så blir det nog med "extra allt"
PeO

#59: Tackar! Ska ha det där i minnet när det är dags för beställningar.

#57: 48-1: ?? eller är det svaret på min fråga i inlägg 34?

#63: Tunnan, Tunnan, du hamnar ju bara djupare och djupare i träsket, min vän! 
Ser inte bättre ut hördu du 

#65: Alltid trevligt med lite ombyte.

#60 Ok, ja jag såg att dom hade ett set med etc, Tror jag investerar i ett sånt ark, fick modellen så billigt så med etc arket så kanske jag kommer upp i samma pris som jag skulle importerat endas loket från utlandet. Kanonens etc var inte så vidare dyr nu när jag tittade så det blir väl ett sånt med.

#69 Lycka till med bygget, du får mycket byggtid för pengarna i alla fall.
PeO
#45 Coolt! Då kan man se fram emot att se både bössa och lok byggt här framöver!
#48 Ser trevligt ut Tommi!
#52 Kul att det faktiskt finns nån som gör Tintindekaler!
#54 Är det Dolittlekärror?
#58 Är det till för att användas med deras pigment?
#63 Ser trevligt ut Tunnan!
#67-68 Ser trevligt ut Palm! Aldrig fel med en Kungstiger!
Häromdagen så fick jag hem en liten låda på 10,4kg 
Innehållet i den - modeller förståss! 
Villkoret för köpet var att jag sålde en del, så inlägg under köp å sälj kommer så fort jag bestämt vilka och till vilket pris!
Kan ju redan nu säga att Condoren, F-117 och A10 samt ev Stuart och nån Spitfire och Bf109 inte kommer att säljas!
#92 En hel del godis i den lådan med andra ord och en hel del som ska bli kul att se när det är byggt. Och det blir nog till att hålla ögonen på säljes-tråden framöver.

#91: Titta på inlägg #40 så ser du vad som händer med Condorer 
Jisses vad modeller du köpt 
Och många av mycke fin kvallité också
Om du ska sälja Pioneeren så vet du en som vill har den nu 
#94 Hehe, ja kanske det! Har ju dock ett par Bf109 som skydd!
#95 Jo, det blev ju en del och som sagt fina modeller!
Jag ska fundera på det! Är lite sugen på den själv, men kan tyvärr inte behålla allt!

#96: Jo du, Condorer spanade på Atlantkonvojer och så långt når inte dina Messasnitzlar 
#96 Kän dig fri
Jag måste inte ha den jag heller 
#97 Nä, antagligen inte! 
#98 Hehe! Ska fundera lite till!

#71 jag tror det,men jag ska testa det på annan pigment pulver som jag har.
Den där Condoren ser klart maffig ut…
Nu har du att göra hela nästa vecka