Zvezda sdkfz 251/1

#1. Ser ju förträffligt ut! Intressant att se en "Zvezda" byggsats såhär. Jag har aldrig vågat mig på att köpa en själv, men den här ser ju lika bra ut som en AFV!

Den är helt okej än så länge. Både motor och inredning passade ihop bra. Men aldrig får man vara riktigt glad. Bakstycket passade inte riktigt med sidorna så där krävs lite spackel och slip. Men har man byggt Airfixflygplan så är man van.

#3. Aha!? Så det ingår även en motor i satsen? Det är sånt man brukar få köpa i resin när man bygger AFV och Dragon….
Har också varit nyfiken på Zvezda byggsatser ,och den ser ju fin ut både ditt byggande o själva modellens kvalite .

Ja har suktat lite efter denna modell men aldrig vågat köpa den.
Men den ser helt klart trevlig ut tycker jag..
Bra byggt oxå
Henke

Tackar #5 och #7. Helt klart är den prisvärd. Mycket detaljer följer med. Inte mycket gjutskägg och rätt hygglig passform.
OKej!
De låter bra 
Ska verkligen bli kul att följa ditt bygge här..
Henke

#10. Tycker jag verkligen! Det där är en fin byggsats. Sitter själv och knåpar med en AFV 251/1 som jag plockar ihop med att "göttit" jag hade i lådan med fotoets, resin och massa sköj!
Halvbandare är aldrig fel , men för tusan lägg ut lite bilder ,,,,,

#12. Jo, jag ska försöka komma till skott med lite bilder! Får återkomma med detta imorgon…(Lite lat…ja!)
Ser ju ut som en trevlig modell, Elmis! Aldrig fel med en 251a!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#2 just den här fick rätt så bra kritik när den kom för den är ju rätt så billig dom har ju även en med radio å en med 3,7a på gång
sen e det ju kul med en tidig version annars är det ju bara c och d versioner.
och det här ser ju helt strålande ut! ska bli intresant när du kommer till att sätta ihop kaross delarna det är ju offta där man ser hur bra genomtänkt en modell är.
//pebben
Trevligt byggedet här
Kul att den innerhåller en spis också, det ger den kanske lite fördel och så priset då förstås.
Hmmm, kanske kan blir dylik fram över

#17, 18 Snyggt! Sitter också och fuskar lite med en pansar från Zvezda, så jag vet vilka små glipor det kan bli! Visst är beskrivningen underbar!
Stefan - Modellbyggare

Jag vet inte om det är typiskt ryskt men vissa saker är perfekta och sitter som en smäck medan andra saker verkar vilja stöta från varandra och trilskas ordentligt. Men det är rätt kul!

…och snyggt blir det!
Stefan - Modellbyggare
Tycker du har fått intredningen väldit bra 
#19 stefan din e ju en gammal zvedsta så jag tror inte att
att det problemet är på dom nyare med ritningen om det är
avsaknaden med siffror du menade?
#20 det är nog typiskt ryskt! tycker mig känna
igen det fenomenet
men man får nog ta lite sådant
med modeller som ligger under halva priset mot tex dragon
och du får ju ihop den riktigt bra!
//pebben

#19 och #23 Beskrivningen på min är det inga problem med. Det är tydliga numreringar och lättförståeliga teckningar, så där har nog skett en förbättring.
#23 Helt rätt. Man får vad man betalar för. Hittills tycker jag inte det är så stora problem utan tycker helt klart den är prisvärd.
#24 ja det håller jag verkligen med om jag har faktiskt
blivit sugen att prova inte för att jag är främmande för zvedsta men då har det varit deras äldre saker. jag väntar dock på när deras 251/3 kommer den skulle passa bra i samlingen!
//pebben

Julefriden lyser med sin frånvaro. Dagen har varit full av spring i affärer och hockeyträning med grabben men jag har ändå lyckats sno till mig lite tid att bygga. Några små detaljer kvar och så banden förstås. Sen är det dags att måla! Höger "framskärmspinne" råkade förstås ut för en olycka när jag skulle ta av den från gjutramen, men va f:n den får väl vara avbruten då. Sidoluckorna får jag nog fixa till med scriber för det har de nog glömt att gjuta in.
Ser bra ut, gillar dina träbänkar o inredning , och ser ut som du har fått till karossens glipor fint 
Ser bra ut Elmis!
Azgaron

Bra jobbat!
Jäklar, 251:orna står som spön i backen just nu, kul.
/Hasse
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Tackar!, det gick åt lite spackel. Nu vill jag bara komma igång med att måla och vädra. Men jag tänkte få ihop banden först!

Jättefint bygge Elmis! Och snabbt går det också! Väldigt prydlig inredning och fint ihopsatt "kaross". Ser fram emot slutresultatet med färg och allt!
Ja här byggs 251 or på löpande band nu 
Kul att få se alla byggen..
Du har fått ihopp den bra Elmis lycka till me fortsättningen..
Henke

Ja den var välvädrad
Mycke snyggt

Tack Tunnan.
Den ser toppen ut Elmis 
Bra jobbat.
Henke

Det här spännande har jag missat helt! 
Ser ju jättebra ut!
Jag har en Zvezda 251/3 Ausf B liggande (radiomastversionen) så det här är intressant. (Om någon skulle undra så har den en liten plastmotor också).

#33 Snygg halvbandare Elmis!!
Ser mycket bra ut Elmis!

Har själv tittat på denna modell är det plastband eller separata bandlänkar på denna?

#1 hepp jag har en likadan som ligger på hyllan i väntan på bättre tider…
Kul att se få en förhands titt på hur det kan bli…

#40 banden var separata och ett terapiarbete att få ihop. Det är väl den största nackdelen med modellen. Passformen på karossen var inte den bästa heller. Det gick åt en hel del spackel.

Har fixat andra band som man snäpper ihop men vem vet det kan bli ett hel… de också om man har otur…
Okej ska köpa lite nytt spackel innan tack för tipset.

Ett bra val. Lycka till och rapportera gärna om ditt bygge här.