Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 786 ggr
Fisken33
0

En liten extra tank(e)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Medans jag har fart runt bland kvarteren och lettat efter en passande mössa till mitt Val bygge så har jag suttit och gjort en extra tank till ett planerat panzar bygge.

Det är väll inte något avancerat proffsbygge men så här gjorde jag den med hjälp av lite mässings delar till en tidigare Billing boats reling, lite plastslang från en T-72:a och ett oljefat från Italeri, sedan är det tänkt att allt ska fästas på vangnen med hjälp av remsor från gammla fickkalendrar i plast.

Fisken33

Ps: Visste inte vart jag skulle lägga inlägget så det fick bli här, nu kom säkert inte bilderna i ordning heller, men men.

starhawk
0

Känner igen mig, man tar lite överblivna prylar och modifierar dom för att det skall passa

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Fisken33
0

#1 Ja det är rätt rogivand när man väll håller på, och sedan veta att man har lagt till något hemma gjort till modellen är ju alltid en posetiv känsla efteråt, om det blir lyckat.

berfrund
0

De vart snyggt eller som någon annan sa man tager vad man haver o såg vad blev det men vart ska han fästa atombomen då?

Azgaron
0

Snyggt byggt Fisken!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Elmis
0

Ja, alltid roligt med egna lösningar! Tack för att du delar med dig.

Greenhorn
0

Enkel lösning som blev himla fin! Tackar för byggtipset.

Fisken33
0

Tackar tackar, jo det blev väll rätt ok tycker jag, det ska spacklas lite till bara sedan ska jag fixa en till i fall man får för sig att andvända det på någon annan vangn, det bästa är att den här tunnan är lite mindre än andra jag har sett så den ser lite mer pasande ut att sätta på en tanks.

#3 Jag tänkte sätta den på en Pz III som ligger i bygghögen och väntar bland allt annat man vill sätta sig med…suck.

GeeKen
0

Så himla smart. Det är lite McGyver över det här!

RESPEKT @ McGyver!!!

Glad

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Fisken33
0

#8 McGyver!, då hade den väll varit gjord av tändstiker, kottar och srtumpeband i stället Skrattande

leopold
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 glöm inte att han skulla ha använt ett par gem också