Skala 1:8
Nån som provat bygga i skala 1:8?
Vet att det finns en Ford´32 att köpa,men det verkar inte finnas så mycket variationer i den skalan,men jag kanske bara har letat dåligt,sen ska den ju placeras nånstans också när den är klar. 

Skala 1/8??!? uj uj, kan man ha modellen som trampbil när den är färdigbyggd? 

finns en på tradera för tillfälle,men skynda er
www.bosnafly.n.nu

Hej alla!
Köpte faktiskt den forden på tradera eller farsan gjorde som födelsedagspresent till mig ska bli himla intressant bygge tycker jag. får nog slänga upp lite bilder på den då med sen.
//Oliwer
Blir väldigt intressant att följa bygget,Oliwer 

tackar, får nog skaffa en airbrush också blir nog lite mycke att måla för hand
Läcker rod
,kanske nån har nåt tips på en bra internet butik som säljer stora plastbyggsatser i skala 1:8 eller 1:12,eller nåt sånt.

Det finns/fanns en hel del modeller i 1/8 från bl.a. Monogram och Lindberg.
Monogram hade några; Corvette, Firebird, Camaro, 32-forden.
Lindberg har återutgivit en hel del godingar som rodden här ovan samt några till bl.a. en top fuel dragster med två motorer men möjlighet att bygge den enmotorig.
1/12 finns långt mycket mera och speciellt om man gillar racing och F-1, då är Tamiya märket att satsa på med nyutgåvor på en hel del godis. Nu senast kom Porsche 934 RSR Turbo med ets-delar med i lådan, räkna med tunnare plånbok efter inköp då den kostar runt 1400:- Den är väl värd pengarna då det är en grymt fin modell med mycket detaljer och hur stora möjligheter som helst att superdetaljera. Har också hört rykten om att Tamiya kommer att ge ut sin Lola T-70 igen, en bil som bl.a. Joakim Bonnier tävlade med. En sån vill jag ha!
Trumpeter har en Ford GT40 på gång, den är dock försenad men lär väl dyka upp vad det lider. En fulldetaljerad mastodont i 1/12 som jag också skulle vilja bygga om pengar finns till det.
Maysula kan nog fylla på med betydligt tyngre kunskaper i skalan än vad jag kan då han nästan enbart bygger sina bilar i den skalan.
Niclas