Färg till str. 122
Hej, vilka av Tamiyas färger passar till en stridsvagn 122?
mvh

Tack, har sett str 122 "in real life" ;)
Bara svårt att få den där rätta färgen på ljusgrön
mvh
nån som vet om det går att få tag på svenska dekaler till denna stridsvagn? jag funderar på att köpa en men alla är ju av den tyska versionen såklart…
http://www.soldf.com/strv122.html
[
](http://www.soldf.com/strv122.html)
mycket matnyttigt där och flera bilder. Jag älskar google =)

#4: SoldF är en mycket bra faktasajt. De har dessutom ett mycket bra forum, så registrera er även där.
jag såg något om ett konverterings-set, kanske det kan vara något att titta på ? =)
Jag läste en recension om Hobbyboss 122'a när den kom. Man tyckte att det verkade som om den kopierade konverteringssatsen för den hade samma fel. Så det kanske är billigare att köpa Hobbybossmodellen än resinsatsen och använda dom svenska delarna på en Tamiyaleopard.
Ja, det kan ju vara en variant! Har ju en sån undanlagd kom jag på!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Köpte en italeri vagn, får se om jag bygger den som den är eller på något sätt gör den till en svensk, konverteringskitet finns visst inte längre
köpte en revell, leopard 2 a6, antar att det är hyffsat nära den svenska strv 122. Ska iaf använda mig av svenska färgmönster och försöka gräva fram svenska markeringar/dekaler till den.

Jag köpte en billig italeri leo 2 kws, där fick man med svenska dekaler och en ritning på m/90 camo
mvh
Vad är det för dekaler som följer med då? Vagnarna är ju i princip helt rena från sånt på riktigt. Blev lite nyfiken, så lägg gärna in en bild på dekalerna.
ellobo; detta får nog bli en övningssats innan jag ger mig på att köpa konverteringssats och en tamiya-modell, eller den där hobbyboss modellen som ska vara en riktigt str 122. revellen gick ju bara på runt 200kr och jag antar att det blir en aning dyrare o hålla på med konverteringssatser tillsammans med en tamiyamodell =)

#15: Jag skulle nog tro det! 
En liten notering om leopard 2.
KWS är en prototyp/demovagn för 2A5.
En Strv 122 har ett annat torntak och förvaringslåda bak på tornet och en annan front på chassiet jämfört med en 2A5. En 2A6 är ungefär likadan som en 2A5 fast med en längre kanonpipa.
JAg har haft planer på att konvertera Dragons 1/72 Leopard 2A6 till en Strv 122 men det är mycket jobb så jag har inte orkat börja. Jag har en dansk konvertering som är påbörjad den kräver nästan lika mycket jobb så projektet har somnat.