Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1581 ggr
NBISaladin
0

Hur stor är Kungstigern?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla glada!

JohannesPanzer var nyfiken på hur stor 1:16 modellen av Kungstigern egentligen är.

Jag har ingen byggd KT i 1:35, men här har jag ställt upp kissekatten bredvid en 1:35 KV-2, som ju oxå är en bjässe (den är 3,01 centimeter kortare i längd än en Kungstiger i 1:35).
Ser rätt så galet ut…

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

johannespanzer
0

Haha, humor! Du borde bygga en 7-8 stycken 1:35 kungstigrar också, ställa dem efter den stora och kalla installationen för "mamma (t)ank(a) med barn" eller nåt! Skrattande

Tack för bilden Hasse!

Exelon
0

Ja det var skillnad det där. Skrattande I den där storleken så kan man ju dra till med en rejäl inredning för där borde folk se vad man har "pillat" ihop. 1:35 så är det knappt man ser det själv!Skrattande

GeeKen
0

Jösses i min lilla låda!

Vitrinskåp? LOL2000!

Näedu, du får nog tusan satsa på ett stort jäkla upp-å-nervänt akvarium om du inte ska damma ihjäl dig!

Skrattande

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

NBISaladin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Men tänk… va läckert det skulle se ut i "lill-skalan", ujuj. Rena smycket skulle det bli!

#3: Haha, kolla bilden igen, min skumögde vän ;-D
Just vad jag har ordnat fram! Vagnen har på bilden ovan "torrpassats i sitt måttbeställt akvarieskåp, i botten två limmade monsterplank i solid ek.

AlliN
0

spränd fisk istället foör anka

Joppo
0

Finfin liten katt det där… Dock hamnar den lite i skymundan av denna best SkrattandeMonstertigern

Läste precis om den i Military Modelling… Kanske nåt att sätta tänderna i när du är klar med denna? Citat från annonsen: "an overall length of 65 "(1655 mm) and a weight of appr. 440 lbs(200 kg)"

Skönt att ha den stående hemma i vardagsrummetCool

johannespanzer
0

#4 Jag tyckte jag såg plattan, men var osäker om det var en bokhylla eller nåt, först när du sa det ser jag att den står inuti redan! Mycket sobert och passande monter för detta vackra bygge! Glad

[Henke29]
0

Ja de där kan man snacka om skillnad i storlek hehe.
Ja som tyckte att 1:35 var stort när man själv mest håller på me 1:72..
Får nog tänka om nu hehe…

Henke

NBISaladin
0

#6: Oj oj, den där är helt galen. Undrar om veckopengen räcker till två?

#8: En 1:72 modell får nätt plats på vagnchefens tornlucka Cool

GeeKen
0

#4: Jösses, var hos min äckliga optiker igår igen. Hon hävdar fortfarande att jag måste ha glojärn. Vaffanken vet HON om det?! Dumma kvinna!

Som grafiker är det inget konstigt att springa runt med lupp i ena ögat. Tycker själv att det gör att jag ser än mer intelektuell ut.

Fast, det klart… När jag sitter på bussen, på väg hem från jobbet, med luppen fastklämd i fejjan när jag försöker läsa Metro. Ja, då börjar även jag tvivla på min mentala status.

Det blir ett kanonakvarium!

Akvarium… Terarium… Solarium… Men vad kallar man en glasburk, innehållande en katt?

Skrattande

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Playtime
0

Oj vilken bjässe! Behövs ett starkt koppel om man ska ut och rasta den där Tungan ute