OT-34 Close support tank
Är alldeles ny här så vi ska se om det går att få in några bilder här på mitt senaste bygge.
Mvh Magnus

Välkommen in! Jag la in bilden i inlägget åt dig
Stefan - Modellbyggare
Tack Stefan, undrar om jag gör rätt här. Väljer bilden på min dator och skickar.
Sista. Kommentera gärna. Jag är ganska ny på det här med modellbygge. Hade en period i tonåren och har fått återfall nu mycket senare i livet.
Magnus
Ser riktigt bra ut!

Snyggt bygge! Och välkommen hit!
Och vill du så går det att lägga in flera bilder i samma inlägg, det är bara att upprepa proceduren.
På Bifogad fil bläddrar du fram den bild du vill ha in i inlägget, och trycker på Skicka kommentar.
När inlägget är publicerat klickar du på den lilla tumnagelsbilden, högerklickar och väljer Kopiera, och går sedan tillbaka till inlägget. Där väljer du Hantera inlägg, sedan Redigera inlägg. När inlägget visas klistrar du in bilden, och väljer Spara. Då kommer bilden att synas direkt i inlägget.
Vill du ha in flera bilder i samma inlägg är det bara att upprepa.
Välkommen hit Magnus! Kul att se dig här med! 
Mycket snyggt bygge och fint actionfyllt minidio!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Tack för det ElLobo och Pajje. Ska tillägga att vagnen är en Maquette och gubbsen kommer från MasterBox.
Jasså du är här också Azgaron, kul.
Magnus

Snyggt bygge, den där eldkastaren till höger om föraren ser frän ut
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det börjar bli trångt i lerpölen men strunta i det ta på dig stövlarna och hitta nånstans att sitta 
Välkommen
Tack så mycket. Är nog en riktig pansarnörd, gäller i första hand ryskt pansar före 1945. Låter kanske lite begränsat men fanken va vagnar det fanns under den tiden så ska jag bygga allt det har jag att göra många år framöver. 
Magnus

Hej och välkommen tillbaks till hobbyn och fint att du gillar pansar i 1:35. 
Mycket tjusigt diorama, speciellt impad över "jorden" ser ut som en "spadhuggen" uppslängd jordkoka med gräs på toppen och rötter på sidorna. Kul också att tanken ´knappt får plats, det bidrar lite till "storleken" på den. 
Själv bygger jag mest tyskt pansar andra världskriget, men gillar även deras bilar och kanoner, så om vi bygger på på var sitt håll så kan vi bygga ett pansarslag på östfronten såsmoningom (men vad kallade ryssarna det, måste vart västfronten för dem??)!

Hej och välkommen Magnus!
Det var en förbaskat snygg modell med dio du gjort. Instämmer helt med Johannespanzers inlägg rörande storleken på vagnen kontra diot. Det blir riktigt spännande.
En får tacke, jo det där med storleken på det lilla diot. Jag tycker det är lite fränt när vagnen och figurerna liksom "hänger ut" över kanterna lite. Dessutom får det ju plats fler i hyllan så att säja. Platsbristen är ju konstan när man bygger 1:35.
Jo, det måste väl bli ryssens västfront………..
Magnus

Haloj och welcome!
Otroligt snyggt bygge där Magnus.

Välkommen hit!
Hur fick ni jorden så fin lite bilder från byggnadsfasen på nästa dio skulle vara något om de går bra…
#17 håller med jorden ser riktigt bra ut.

Välkommen Magnus!
Ja får hålla med "lergubbarna" ovan, snyggt dio, Ja 1:35 tar plats men så länge det finns plats för "fler" vitrinskåp så är det inget problem!
Välkommen hit
Mycke fint dio du har byggt 
T-34an en härlig vagn..
Henke

Ryssarna kallade det inte för västfronten, dom uppkallade dom olika frontavsnitten efter området det var i t.ex. Ukrainska fronten
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag har en tråd där jag beskriver bygget lite av bygget. Det står inte så mycket om basen men den är gjord av ecoprim frigolit där jag täljde till konturerna. Sen gör jag en blandning av latex på tub, lite konstgräs, lite svart och brun färg, en del sand och en del pastellkrita. Det är ett riktigt klägg där gräset och sanden gör att det blir lite "struktur" på gröten. Sen tar jag och "brer" på allt med en smörkniv eller nått och sen kan man dutta i lite mer sand och gräs när det ändå är klenigt. Sen får man invänta torken och sen är det bara att blåsa på med valfri kulör. Thats it.
Magnus
Välkommen hit! Kul med en till pansargubbe…
Ser nice ut! Gillar poserna på figurerna… De ger liv åt diot… T-34:an är också fint byggd…
//Joppo
Oj glömde skicka med länken till byggtråden.
http://ipmsgoteborg.clubdiscussion.net/militart-f2/ot-34-flamethrower-tank-t294.htm
Magnus

Mycket nice!
Två frågor till - vad har du använt för hudfärg och vad är det för tub med latex, nåt från clas ohlson?
Faller in i ledet
Välkommen hit Magnus
Mycke snyggt dio, och T-34an är en klar favorit här jämte tiger 1an

Härligt bygge!!!!
Jo T34an är ju en riktig legendar, tror jag har byggt ett 20-tal i olika variander.
@johannespa det är vanlig latexfog som man har till att fixa det man inte klarade med gersågen tex.
Finns att köpa nästan överallt, är vattenbaserad och funkar bra om man vill sätta fast lite gräs, smärre buskar eller småsten mm innan det torkar. Jag brukar köpa brunfärgad fog om det skulle bli nån skada på ytan lyser det inte lika mycket som om man har vit.
Hudfärgen är nog Humbrols 61 tror jag med lite inblandning av Humbrol 186 och så lite svart slask efteråt.
Magnus