Kunde inte hålla mig…
eller "tales from the crypt", om man så vill
Jag var ju och besökte Locketorpsträffen en kortis på lördagen. Snacka om att man blir sugen på att börja bygga igen. Dessvärre så verkar inte tid/lust/ork/utrymme lira riktig ihop, men snart kanske jag kommer igång igen.
Hur som helst började jag fundera på mina små plastbitar där ner i källaren. Jag stegade ner och tänkte presentera vad jag hittade. Och tyvärr Ante018, jag har ännu inte hittat Tamiya-lådan med Volvon. De lådorna är fortfarande allt för långt in. Men du kanske redan hittat en egen?
Tänk på att dessa modeller byggdes i början på 80-talet, så de är inte allt för fagra, men ur modellhistoriskt perspektiv är de intressanta. Dessutom är det alldeles för lite bilar på den här sidan. 
Så om ni ursäktar ni de tarvliga målningarna och avsaknaden av delar, håll tillgodo

Revell Ford Skyliner Retractable (plåtcab) 1959
En tidig utgåva som är gul i plasten. Det var två figurer med också, de ligger väl någonstans. Jobbig kaross var det på den minns jag. Min mamma hade tydligen en sån här en kort period när jag var liten. Ja, inte en Skyliner då, utan en Fairlane (vanligt tak)

Sådär, Nu blir det inga fler. I alla fall inte för denna gång. Hoppas ni inte tycker de ser allt för jävliga ut. Och tycker ni det, så får jag väl skylla på råttorna i källaren…

Hörrödu…
Det var mycket gammalt godis du har i dina lådor…
Jag blev grymt nostalgisk när jag såg bilderna…
Jag har byggt en del av dom där själv…en gång i tiden…

Fantastico! jättekul att se "mumierna"! 

Fantastiskt kul att se dina gamla byggen! Kul att du har sparat dom. Tycker att det fanns flera riktigt fina byggen!

Härliga jänkejärn!! Hoppas du hittar tillbaka till byggandet inom en snar framtid.
Kul att se bilder på dina gamla byggen! Fantastiskt att du har allt kvar!
Ford Skylinern har jag nog byggt två gånger, och ville haft tag på den nu när Revell 50-års jubilerade!
Hoppas att du får tid och möjlighet att bygga igen!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ahh, de har åter fått skådat ljuset! Kul att återse de modellerna! Det var många år sedan jag såg dem sist. Du får ta och titta bort när vi bygger, så skall du se att du åter sitter i klistret
Stefan - Modellbyggare
Coola bilar..MoPar rules! 
/Stefan
Jättekul att du delade med dig av dessa törnrosasovande skönheter (och några kanske inte fullt så sköna…)! Räddade själv en sorglig kvarvarande spillra av mina 1980-talsbyggen som jag hittade i en pappkasse på kattvinden på föräldrarnas sommartorp från total destruktion. Hur de hade hamnat i kassen på vinden -och klarat sig- förblir ett mysterium. Nu ligger de visserligen fortfarande i kassen, men på en mer hedersam plats brevid byggbordet. I kassen finns bla "Dr Feelgod's Chevy Delivery van" en slimegrön historia från Monogram, Likaså "Quicksilver" också från Monogram och en Cheva Blazer Monogram (ser ut som den du har i källarn). Kanske kan de få en återuppståndelse på nåt sätt framöver.
Pontus

Tack för era glada tillrop. Var lite rädd för att lägga ut dem, de håller ju inte riktig samma höga klass som de byggen som florerar här på sidan. Visserligen finns det några som är byggda i slutet av min byggperiod, så de håller väl lite bättre klass än de andra kanske. Värst är ju målningen av listerna.
Vad det ser ut 
Kan avslöja att nästan alla bilarna, med några få undantag, är lackade med vanlig billack på burk. Ok-macken i Falköping har bistått med färgen till säkert 80% av bilarna
När det gäller att spara på Gamla modeller vill jag bara kommentera det med: HÄR SLÄNGS INGET!
Det är ju därför jag inte kommer fram till resten av lådorna
Jag skrev AMT på min Blazer, men det är nog en Monogram. Quicksilver har jag haft i ett par versioner, men "Dr Feelgod's Chevy Delivery van"den känner jag inte igen.
Man behöver inte alltid renovera sina bilar, bara vetskapen om att de finns räcker ofta.

Snacka om nostalgitripp!
Vad glad man blir att se gamlingar ute i ljuset igen, damma av dem och laga men bada aldrig av dem för totalrenovering. Köp nya istället och bygg om du vill ha flera.
Som tidsdokument kommer de aldrig tillbaka om du fixar till dem.
Blazern är mycket riktigt en Monogram, enklast är att kolla hur däcken ser ut och det är deras standard däck på. Har nog också byggt just en sån någon gång i begynnelsen.
Tack för titten!
Niclas
Nu blir man lyrisk
Tack Jönssonligan för en härlig nostalgitripp 

sniff sniff… vädrar godis-doften av gammal plast ända från stockholm, man blir ju intreserad, det e ju kombi bilar det doften kommer ifrån.
//AlliN

#32 Azgaron…
Om du fortfarande är intresserad av en ford -59 skyliner så har jag en helt inplastad som är till salu…..
Jo, intresserad är jag allt! Du kan väl PMa mig om pris och sånt!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!