Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettwhat-if
Läst 3726 ggr
ElLobo
0

Apache i svensk tappning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild av en Apache i svensk märkning. Bilden är tagen i samband med utvärderingar av AH-64A Apache och Mi-28 Havoc. Är det månne någon som har byggt en liknande?

StefanW
0

Glömmer aldrig den dagen då jag satt på ute på trappan och drack kaffe i lugn och ro, när vi bodde närmare Skövde flygfält och man hör ett ovanligt och tungt rotorljud. Tittar och funderar på vad det kan vara och plötsligt så reser sig en stor sandfärgad helikopter knappt 150m varifrån jag satt. Den vände upp sidan så att jag såg tydligt den röda stjärnan!!!!! Det var många tankar som for genom huvudet… Önskar att man haft en kamera vid det tillfället…  Senare stod det i lokal pressen att det var en rysk helikopter för utprovning som var på besök…det var så man funderade på om Ivan och kusin Boris var på väg att invadera oss…

Glad

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Glad Jag kan tänka mig dina tankar! Det tar nog ett bra tag innan de gamla tankebanorna har suddats ut.

Pajje
0

Byggde en sån där i 1:32 för en många herrans år sen. kommer mest ihåg att det var lite sisådär med passformen, men ingen aning om märket.

För övrigt fick jänkarna stordäng av Lvkv 90 när de var här, de gjorde om sin stridsteknik efter det…Cool

Azgaron
0

Hmm, det kanske vore nått att ge sig på med den 1/32 Apachen jag har!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#4: Det ser vi fram emot!

StefanW
0

Ett Diorama förslag…

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#5 Vi får väl se! Jag ska fundera på det iaf!

#6 Hehe, ja det hade ju vatt nått! Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!