Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 1198 ggr
leo-
0

Näästan klar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt första avancerade dio är näästan klart Skrattande 

Det kommer lite bättringar både här och där bla ska vitlimmet som håller fast personalen få torka ordentligt och och lite kompletteringsmålning på gubbarna (limmet löser färgen Skrikandes)och det ska dit ett maskeringsnät över det hela när jag har tillverkat stöttorna men i stort kommer det att se ut så här

Ska bara hitta ett bra ställe att ha det på för det är stort som ett A3 och väger en hel del pga sand och gips

hoppsan det blev den svartvita först (en lek med bildprogrammer)

som sagt gubben till vänster som staplar ammunution råkade ut för ett par fingrar med lim på

Föreställer ammunutionsleverans vid Leningrad (det är därför officeren står där och övervakar )

PonCar
0

Brrr -ser ka-a-a-allt ut. Och mycke fint diorama leo. Den där 88-an blir inte att leka med för anstormande T34:or!

Pontus

[Henke29]
0

Du har lyckats väldit bra me ditt dio Skrattande
Många härliga detaljer mm.

Henke

GeeKen
0

Snyggt jobbat!

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

Trevligt dio Leo!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

leo-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och lekte lite med nät och bättrade på gubbarna lite

stöttorna är spagetti men det tråkiga är att nätet är i styvaste laget så det hänger inte som jag vill

Ska försöka få till hänget lite och sätta märken på vagnen och måla/spika ram till själva plattan sen anser jag att det är klart CoolCool

Magnuzk
0

Fint. Bra idé. Har aldrig sett något liknande. Har en gammal Tamiya 88 och blev inspirerad att bygga den nu.

: )

Magnus.

Azgaron
0

Håller med, jag har också en sån och känner mig också lite sugen på att börja bygga den!

Azgaron

Magnuzk
0

Ojoj Azgaron! Låter som en idé för ett gruppbygge nudå! Fast vänta nu… vad har jag på bordet som aldrig blir klart? A-10 där… P-51 här… och där då? Ah… B-29… och vad är det är  här? Jaha, en Monogram Skyraider… och här? Nej, bäst att inte lyfta på det…

Ja, jag tror nog jag får vänta med min 88 ändå.

: (

Magnus.

Azgaron
0

Hehe, jag tror nog att min 88a får vänta ett tag den med! Skulle vara ifall det startas ett kanongruppbygge nån gång framåt!
Isåfall har jag iaf ett par kanoner jag skulle kunna delta med!

Azgaron

Pajje
0

Riktigt fint, ska också bygga mig en 88:a nån dag, när det lider. Men man blir ju helt klart inspirerad av ditt bygge.