vad heter ni??
eftersom många av oss handlar på tardera så kan det vara bra att veta vilka ni är där oxå,så kan det bli lite enklare med allt,ex vid ett köp,så inte vi bjuder över varandra som galningar där,det är ju ganska onödigt,om nån ser mig o vill ni gärna ha den modell så säg till,så inte det blir en överpris till slut.
sani
turbonisse_80 heter jag
www.bosnafly.n.nu
Jag heter Tunnan även där

Jag heter samma även på Tradera.

Jag ville heta Tunnan, men någon jäkel hade redan paxat det!

Skulle iofs passa rätt bra ikväll!

#6 Bibs? Bag in box supning?
Samma som här fast med 0 nolla ist för ett o.

Bibs?! Skulle kunna funka!
Men igår tömde jag sista lådan från Tysklandsresan i december, så nu är det Karjalapilsner som gäller… Och en och annan Calvados.
Får skynda mig med bandlänkarna, för snart kommer jag att ha noll koll över finmotoriken.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bag in da Box:

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så städat!
Så'n brukar jag bli efter en halvflaska Baileys, lite upprymd, dansant och småfjollig!
Näedu, du ska se mig, fulltankad direkt ur bag-in-boxen!

Ja e samma gubbe överallt, NBISaladin. Tror jag… fast det vete … nu när jag börjar grubbla på't.
OM jag dyker upp på Tradera, Ebay eller liknande så är det alltid som köpare, aldrig säljare.
/Hasse
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Det är bara gamla tanter med stödstrumpor, stockholmare och frisörer som säljer saker…
Riktiga män är med i tävlingen "den som har mest när han dör vinner" och då gäller det att "handla, handla och handla"!

#10, 11 
#14 håller med! Köpa, inte sälja!
Stefan - Modellbyggare

#10 Han som sjunger har nog fått lådan på ett ömande ställe.
Snygga brudar, hade då inte sprungit runt och dansat utan satt mej och tittat med en sprite och en smirnoff i vardera näve. Måste börja tänka på profilen(är inge vidare) och grogga med ramlösa ist.
#11 Tänk med timmar man suttit och spelat det spelet. Men den gubben har tydligen spelat mer än jag!!
Ser ut som värmläning på "fighting" stilen…
#14: Du menar alltså att det ultimata levnadssättet är "Shop'ntil u Drop"? Fast i vår kategori borde det vara "Shop'n Glue until u Drop"!
Gubben på filmsnutten har nog bara myggfobi…
Pontus

#14 Du sitter väl och samlar rabattkuponger som en gammal tant också. Ojojoj, tänk om man kan få lite rabatt på nästa inköp…..
Nädu, sånt fjolleri får du hållas med själv. Riktiga killar har omsättning i förrådet. Det ska vara 50% nytt varje år, och om man inte har garage som en baskethall, så får man göra sig av med gammalt skrafs då och då.
kuponger,det använder jag mycket,ungarna måste skita i blöjor då kommer kuponger till användning,hehhe,barnma också
sani
www.bosnafly.n.nu

#18 Jag säljer INGENTING! Förutom någon enstaka bil, då och då.
Annars är jag den totala konsumenten. "Att sälja är att dö en smula", som den grekiske filosofen Søren Kierkegaard så träffsäkert uttryckte saken när antiken ännu låg i sin linda.
Rabattkuponger?! Pfffft!
Näe du, klipp dig, skaffa dig ett hederligt arbete och köp dig ett väl tilltaget förråd… Eller kom ut ur garderoben!

#20 Säger killen som inte vågar köpa stora modeller, för då kan frugan märka det….
Pffffft……

#20 Bil??? Har du något annat än en traktorpark??
Ist för mest saker innan vi dör så kör vi här uppe dyrast "leksak" vinner eller flest dyra saker innan vi dör vinner.
#21 Nu sitter säkert GeeKen och gråter i första bästa garderob.Bara för att sanningen att han är en "toffel" har spridits…

Tja, häromdagen köpte jag en SAAB. Man vill ju inte bli beskylld för att man inte stöder den svenska bilindustrin när den är i kris.

Jag är bekant med tankegångarna kring "kvalitet kontra kvantitet". Men när värdet (läs: inköpspriset) på sakerna man har i sin ägo blir det mest viktiga fruktar jag att kapitalismen förblindat er.
Näe, det är inte priset som är det viktigaste, det är mängden… Som flickan sa!

#23 Host var det inte nån som sa nåt liknande att det var bara kärringar/herr frisörer som köpte/åkte SAAB??
Du vet att det är 2009 nu inte 1850 då var det mängden som räknades! Hade jag haft pengarna till en 1:16 kungstiger så hade jag köpt den och inte "vanliga" modeller för dom pengarna. Så kvalite före kvantitet som du skrev.

jag har samma namn på Tradera, dock inte på e-bay, men det var inte frågan. För övrigt håller jag med denstore det är bra med lite omsättning på lagret, så jag både säljer och köper
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Starhawk: HÅLL DIG TILL ÄMNET!!!

När det gäller SAAB så är jag fortfarande av den åsikten, att det är en riktig kärringkärra.
MEN… Mina vägar korsades av en riktigt potent SAAB och priset var så otroligt tilltalande att jag fick lägga genusperspektivet åt sidan (ett litet tag i alla fall).

Jag har bara åkt i en potent Saab, och det var en Saab 96. Lite annan motor, men det visste ju inte GTi-killarna…..

Hehe ja jag var och tittade lite på en Black edition(black turbo) fast som vägnätet ser ut här uppe så blir det nog en land rover som det verkar. eller så ska jag nöta lite mer på min 245á(77ans model)
och blåsa staten på skatt

TommiN- GtiFinne på Tradera

#28 Sånt är fantastiskt kul!
Jag hade en tämligen ful Harley Sportster som piffats upp med S&S trimkammar, portade toppar, 200 extra uppborrade kubikcentimeter i cylindrarna, Wiseco högkompressionskolvar, och S&S Super-E förgasare. Dessutom var omkring 40 kilo amerikansk skitmetall bortmonterad.
Det var ett gäng riskokschaufförer för gredelina skinnställ som fick hälsa på mitt baklyse i Malmö, tämligen chockade!
Tyvärr skakade jag sönder lederna i såväl händer som fötter. Men det var det värt!
#29 Ja jädrar, den där Black turbon är ett par snäpp vassare än den jag lade vantarna på!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Hur menar du ebayiserat? Själv anser jag ebay vida överlägset tradera.

#33 Själv har jag enbart handlat på Tradera, så du får gärna utveckla ditt påstående en aning.

Jag har samma namn på Tradera som eller ska man säga samma namn över allt.
Köpa o sälja allt efter som intresset ändras… eller alt efter som gumman avslöjar enns gömmor…
och vad de gäller saab så är de som trevligast när de är framför ksp på övningsfältet…

#34 Njae det är väl inget riktigt påstående, men i min mening så har såväl Ebay och Tradera ett genomgående problem, och det är att det säljs mycket grejer som bara är skit. Det gör att det är trist och arbetssamt att sålla ut de saker som man verkligen är intresserad av. Men skillnaden mellan Tradera och Ebay är att Ebay når en så ofantligt mycket större publik, att priser och tillgänglighet är större. Ett problem för båda är att många verkar tycka det finns anledning till att försöka täcka sin dåliga vinst med hjälp av diverse avgifter, som upptrissat porto, eller avgift för förpackning.

de dolda avgifterna är klart ett problem det sämsta av allt är när de hänvisar till diverse förbehåll efter auktionen.
Som de har skrivit i sitt personliga meddelande men inget i auktionen om att man ska läsa eller se även deras personliga meddelande.
Finns en heldel som behöver lära sig om avtals rätt ute i svedala och att det inte är som usa…

Jag kallar mig för Jöken på tradera…

#26: Du har missuppfattat det här Geeken, ämnet är det som står i trådens huvud, inte dom Off Topic som du vanligtvis far ut i alltså:
Håll dig till ämnet själv!!

#39 Jag misstänker iofs att det var ett av Geekis vanliga små "glimten i ögat"-skämt, Starhawk.
Det jag tänkte på var att tradera var ju etablerat och svenska ebay gick ju under för att folk antagligen gick till tradera istället!
Men samtidigt blev istället tradera en del av ebay och börjar alltmer se ut som ebay! Kanske lika bra de byter namn också!
Det är ju inte det att jag har nått direkt emot ebay för jag handlar där emellanåt också, men det jag undrar är vad är det för mening med att ha kvar tradera när det ändå styrs av ebay!

# 39 & 40
* skrattar hysteriskt och sprutmålar lapptoppen med kaffe *

Något man bör tänka på när det gäller E-bay, förutom de där förgrymmade avgifterna?

Njae, det enda du behöver tänka på som köpare är att kolla hur mycket portokostnaden blir, och hur betalningen ska göras. Jag gillar Ebay, och har både köpt och sålt en hel del där. Man kan göra riktiga klipp ibland.
#41 Användarnamnen är väl ett av problemen som uppstår ifall man skulle slå ihop de båda?
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Jag förstår faktiskt inte varför man behöll Tradera-konceptet när man gick ihop med Ebay. För svenska klienter hade det kunnat fungera precis lika bra med ebay. De som bara vill köpa och sälja inom det egna landet skriver ju det, respektive söker bara inom Sverige. Som det är nu, så måste jag lägga ut genom ett annat lands Ebay, vilket ständigt krånglar till det när jag säljer grejer, då folk tror att jag är britt bara för att jag lägger ut saker via ebay.co.uk…..

Typiskt svensk ogenomtänkt konservatism!
Jag ska ta och (försöka) regga mig på E-bay och se vad där finns för kul objekt.
Tack för tipsen!

Nu vet jag inte så mycket om hur det funkar på tradera med modellsäljandet, men datorkomponentsbiten är rena skämtet imellanåt. Vansinnespriser, felaktigheter och en känsla av att man säljer vad som helst, bara för att klämma in några bonuskronor på post och packningsavgifter.
Jo, jag har sett de tendenserna också! Jag krävde faktiskt pengar tillbaka av en snubbe som tog ut pengar för packetering och hade packat i reklamblad!
Jo jag fick faktiskt pengar tillbaka!
jag har sett att visa tar 66kr för att skicka en airfix modell skala 1/72,hhmm,lite mycket typ 40kr eller nåt sådant.
www.bosnafly.n.nu
En vanliga Airfix typ Draken skickas för 36kr
24kr + 12kr för skrymmande brev
Allt som överstiger en tjocklek på 30mm och bredare än 250mm kostar 12kr extra
Dom lite större typ Gripen ligger på 48kr

För att inte tala om en Airbus eller B52:a!
Då gäller det banne mig att man har täckning på kontot!

#40: Jo, det tror jag också, men jag kunde inte avhålla mig från att "besserwissa" honom litegrann

Pssst ….

Och därmed låser jag den här tråden och så fortsätter vi i den ovanstående.