Kvällens filmtips...
Kvarterets filmbutik säljer ut massor av DVD:s för 39:-. Mycket skräp, men jag slog i alla fall till å köpte den här som jag såg nu ikväll:

Mycket välgjord och tänkvärd film om några nordafrikanska killar (algerer, marockaner osv) som värvas till Frankrikes trupper och mer eller mindre offras som kanonmat utan att få speciellt mycket "kred" för sina insatser. Vi får följa dem från första insatserna i Italien sommaren 1944 till befrielsen av Alsace i Frankrike hösten/vintern samma år. Se den!
Tomorrow is another Day! Sov sött
Pontus

Jag spelade in den filmen,men vart utan ljud!!
,hursomhelst,verkade vara en bra rulle.

Har köpt filmen och den har tidigare visats på SVT i höstas om jag inte minns helt fel. En mycket sevärd film.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#1 Det hände (rätt ofta) när kabel-TV-fenomenet var ungt och TV1000 börjat sända kulturrullar strax efter midnatt. Jag och en kompis från Dalarna brukade då sitta och grogga framför TVn och kolla på kulturutbudet, med ljudet fullständigt avstängt. Ljudet i de tyska rullarna var otroligt bedrövligt och oftast inte ens synkat med "skådespelarna".
Istället dubbade vi rullarna själva - på skånska och dalmål! I berusat tillstånd var det faktiskt, tro det eller ej, riktigt underhållande!
Tja, det var banne mig bättre förr… Sen får ni tycka vad ni vill!

Helt klart en sevärd film. Ja dom blir inte många kvar tillslut!

Va? Var du med?
Jag var nästan säker på att vi bara var två, men iofs var jag ju inte direkt i stånd att köra bil… Typ…

Fast i den sortens filmer du tänker på, Geekis, så är det oftast omvänt mot krigsfilmerna. De börjar oftast bara en eller två, men framåt slutet är det hela buntar av dem…

Jösses, så länge brukar jag aldrig titta!
Jag brukar hamna i duschen strax efter att förtexterna rullat färdigt.
#2 Den är helt klart sevärd.
#3, 6 Vid den tidpunkten på dygnet brukade filmerna behandla ämnen som den här titeln med Wilmer Pi**, förlåt X. 
Kommer ihåg när man drog hem från stan på natten och Tv-butiken hade frivisning i skyltfönstret på just den kanalen med de filmerna.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus