Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1005 ggr
NBISaladin
0

Kingtiger Rapport #26

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tak, bog-kulspruta, lucköppnar-manicker m.m. hanns med idag.

Häng med:

http://www.hobbybokhandeln.net

/Hasse

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

AChristian
0

Fantastisk bygge! Är djupt imponerad!

C

ElLobo
0

Det här blir bara bättre och bättre! Klart tjusigt och imponerande bygge!

Azgaron
0

Ja, definitivt! Imponerad av din vädringsteknik Hasse!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Mann
0

Hasse

**Jag är mycket imponerad av ditt bygge men också av dina fantastiskt fina bilder.
**Jag har en modell kvar i affären och börjar fundera på om jag inte ska lägga undan den för egen del.

**Christer Mann
**Modellhuset Liden
Mariestad

NBISaladin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla snälla ord!

#4: Nej, nej, inte lägga undan. Bygga!
Det är ju onekligen en mkt speciell modell, undrar om vi får se nåt ännu mer fantastiskt framöver från konkurrenterna eller om den eländiga finankrisen lägger sordin på hela branschen…

/Hasse

johannespanzer
0

#0 Oj vad arga de måste ha varit med sån färg på inredningen! Flört

#4 Håller verkligen med, mycket högkvalitativa bilder.

Jag tror att stativ används, har jag rätt?

denstore
0

#5 Jag har skrivit det på andra ställen, men det tål nog att diskuteras igen. Jag tror absolut inte att lågkonjukturen påverkar hobbyindustrin särskilt negativt. Visst, det kan bli dyrare att investera i dyra maskinparker, men det är saker som de flesta av de här bolagen oftast antingen har, eller så hyr de in sig hos fabrikörer, som vid lågkonjukturer oftast gör allt för att fylla upp sin produktionskapacitet. Produktionskonstnaden av modellerna bör alltså inte öka nämnvärt.

Likadant så är hobbyprylar inte lika känsligt som dyra kapaitalvaror typ bilar, då hobby överlag är billig sysselsättning. Jämför man vad man får ut i underhållning för 5000kr i modeller, med vad man får det på en resa eller i din nya bil, så vinner hobbyn varje gång. Du är ju inne i bokbranchen, så du borde väl känna till hur det funkar för dig. Min erfarenhet är dock att förlaget jag jobbade på sålde mer böcker i lågkonjukturen än i högkonjukturen. Böcker är också billigt nöje, jämfört med mycket annat.

[Henke29]
0

Ja Modellhobbyn är billig som sakt om man gemför me typ Rally mm.
Sen ger modellhobbyn många sköna timmar åt att få skapa nått också.
Tv spel är igenteligen väldit dyr Hobby också.
Konsoll ligger på ca 2500kr.
Men sen så kommer vi till spelen.
Nya spel kostar idag ca 500kr 
Tänk vilken fin modell du skulle få då för dom pengarna..

Henke

Greenhorn
0

Imponerande bygge Hasse! Alltid lika kul att se nya bilder på hur Tigern tar form.

denstore
0

#8 Fast även TV-spel är relativt billigt. Visst, datorer eller konsoller kostar pengar, men det gör ju golfklubborna, hockeyutrustningen eller motorcykeln också. Nöjen som däremot inte är billigt är ju resande, vilket brukar vara en bra barometer på hur mycket pengar folk har till övers i samhället. Istället för att dra till Rio eller Thailand, så kanske man nöjer sig med Madrid eller Egypten. Jag hade iofs valt de två senare i alla fall, men så hör jag ju också till de få som tycker att resande är på gränsen till kapitalförstöring.

Greenhorn
0

#10 Kan delvis hålla med dig där. Resande tycker jag själv är otroligt skoj men det är mycket pengar till något som varar tillfälligt. Förra året åkte jag till New York i nio dagar med en polare och hade hur kul som helst. Ett otroligt nöjesutbud i den stan gjorde att jag brände 35tusen (resan inräknad). Så här i efterhand ångrar man sig lite då jag skulle kunnat ha använt slantarna till något mer bestående nöje eller investering.

Exelon
0

Snygg vädring Hasse. Diggar pissoarvit dom var nog vita i 5 min innan lort och avgaser börjad härja på det vita. Mycket fina detaljer må jag säga…

johannespanzer
0

#5 gillar speciellt den lilla nedfällbara stolen, ser sjukt verklig ut!

NBISaladin
0

#13: Ja, fick till stolarna riktigt bra, ska likna svart/brunt läder som slitits av skitiga rumpor i skitiga byxor :-)

RE Lågkonjunktur: Håller med dig Magnus, det har varit så i ekonomisk nedgång hittills (jag har varit med om två ras tidigare under min tid som hobby- och bokhandlare). folk sparar in på stora utgifter som resor osv, och unnar sig istället billigare nöjen som böcker, hobbies.

Men den här gången vette sjutton. Media pressar på som aldrig förr, och spär p folks rädsla tycker jag. Kris hit o kris dit.
Det är bara att försöka rida ut det!

/Hasse

denstore
0

Precis. Mycket av de här problemen är ju rent hittepå, och vissa saker har garanterat förvärrats just av att media målar fan på väggen. Visst, folk varslas, och det är ju aldrig kul. Men trots allt, så har vi faktiskt ingen riktig kris innan folk verkligen har det dåligt. Just nu gnäller folk mest för att de inte har råd med semester, vilket känns som rena skymfen för de som verkligen haft det dåligt någon gång.

Azgaron
0

Jo, media är nog en stor bov i dramat! Precis när krisen började hörde jag på radio en intervju med nån finansexpert som tyckte att man skulle ta det lugnt och inte få panik! Några dagar senare såg jag löpsedlarna skrika "SÅ HÄR RÄDDAR DU DINA PENGAR!". Bidrar säkert till att göra saken bättre! Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!