Fartygsbygge
Hej!
Jag överväger att pröva att bygga något annat än stridsfordon. Mina funderingar är att bygga fartyg i skala 1:350/400 för att det inte skall bli för mycket pilliga detaljer. Min ide är att bygga Tamiyas Fletcher class destroyer men jag vill gärna ta del av synpunkter från er som bygger fartyg på regelbunden basis.
Tamiya har en ny japanska jagare i skala 1:350 som ser riktig fin men den känns relativt dyr som ett första test objekt.
MVH/Roger

Tamiyas jagare är verkligen jättefina, och lysande modell som första fartygsbyggen. Yukikaze är helt fantastisk när det kommer till passform. Det enda negativa jag kan säga om den modellen hitintills är att det inte finns något bra fotoets till den.
Fletchern är också mycket fin, men som jag har förstått det, så ska man vara försiktig om man vill bygga någon annan än just Fletcher, då det fanns ganska stora skillnader inom klassen.
Jag har pillat lite med Trumpeters USS San Francisco, och måste säga att jag tycker det också är en mycket trevlig modell. Kanske inte lika fin som Yukikaze, men betydligt mer plast för pengarna. Blir rätt stor också, vilket är kul, framförallt som att jagarna känns väldigt små, om man har suttit och pulat med större modeller innan.
Har du byggt något fartyg från Hasegawa?
Roger
#0 Den Fletcher jagarn i 1/350 kan jag hitta här i Kina för 400 Yuan med frakt, ca 498kr.
3# Tack för att du kollade
Den går att beställa från UK för ca 25£ inklusive frakt så den tycks vara mycket billigare här hemma.
Roger

Jag har bara en Hasegawa i 1/350, och det är Akagi, som jag inte har vågat börja på. Dock så tror jag att alla deras 1/350 har fått mycket bra kritik.