Köpes: Lampa med förstoringsglas
kola på tradera,köpte min där,inte sån som bilden visar men den duger,149kr med frakt gick den på..
sani
www.bosnafly.n.nu
Är det någon som använder en sådan som på bilden med ett lysrör som går rund förstorningsglaset? Hur är den att arbeta med?
Jag provade på jobbet men tyckte att det blev för svårt att se. Det blev för ljust utan skuggor och kontraster så jag gav upp planerna på att köpa en sån. Men det ganske är en vanesak?
Claes Ohlsson har sådana för 499:- Köpte själv en. 3 X förstoring & mycket ljus, perfekt för en 40 plussare!
mvh / Janne

#2 Jag har en liknande och tycker om den,men som du påpekar så tar den bort mycket skuggor. Skall jag "montera" och "passa in" så är den suverän samt viss detalj målning som t.ex. färgade knappar på en instrumentbräda. Skall man däremot måla figurer eller få till skuggningar på ett fordon så är inte det ljuset bra.
Sedan skall man också se att det finns fler tillfällen när en sådan lampa är guld värd som t.ex. hitta liten flis eller dyligt i barnas fingrar. Jag ångrar inte köpet och synen blir ju inte bättre med åren.
Tror att också Jula har prisvärda alternativ.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare