Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1078 ggr
NBISaladin
0

Kingtiger Rapport #21

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Byggrapport 22 - 090207

Weiter, immer Weiter!
Kors i medaljongen, nu har jag bara ett par GB-glass-tråg obyggda delar kvar faktiskt!
Kanonen är klar, tornet är klart.

Kvar att göra är ett gäng med ammo-rack, banden (3 utkastmärken per länkskrälle, samt 82 st skott av tre olika modeller, olika färger och flera dekaler till varje bumpa… och fotoets. Tungan ute

Här hittar du senaste rapporterna:
http://www.hobbybokhandeln.se/dr_gjutstam.php

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Hayabusa]
0

Mycket stiligt bygge! Jäklar vilken kanon! Intressant att se skillnaden mot Ivans ärtbössa…Jo, ibland har storleken betydelse Skrattande. Vad kommer det att bli för version av denna Panzer? Från Ardenner-offensiven?

/Stefan

NBISaladin
0

#1: Tack för feedback!
Ja, det lutar åt Ardennerna dec-jan 44/45, gärna en maskin ur Jochen Peipers Kampfgruppe, med Ambush-kamouflage och blå taktiska siffor på tornet. La Gleize-maskinen kanske.

/Hasse

[Hayabusa]
0

#2 Coolt. En bekant till mig är tysk krigsveteran. Hans första insats var just vid Ardenneroffensiven december -44. Han var 19 år vid tillfället och man kan väl lugnt påstå att det var en händelse som etsade sig fast i minnet. Han har berättat en massa saker som han upplevde, bl a när han såg en Königstiger för första gången och vilket intryck den gjorde. Han och hans kamrater var övertygade om att, nu - nu kan vi bara inte förlora! Med en sådan monster till Panzer är det omöjligt.

Han är en mycket dukig konstnär och har gjort massor av målningar och omslag till exempelvis Podzun-Pallas häfte. Finns även en hel del byggmodeller i hans hem. Böcker, foto, etc.

/Stefan

GeeKen
0

Fy bubblan vilket bygge!

Skrattande

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

johannespanzer
0

Vilket monster! Försökte lära mig lite om innerballistik för länge sen, men gav upp, massa knepig matte! Men med den extrema piplängden borde hastigheten bli stor och troligen precisionen också! Fast det vet vi ju att det blev!

Grymmt snabbt tempo!

Fick Jochen inte spränga upp alla sina tigers och smita i natten från Ardennerna? Faschinerande person det, väldigt stora kontraster mellan mörkt och ljust.

NBISaladin
0

#3: Där ser man, då vet jag vem det är, din bekant.

#4: går inte av för hackor, den rytmenpinnen nä!

#5: Cirkus 1 kilometer/sekund var utgångshastigheten, bumpa på drygt 10 kilo. Jo, Peipers historia  är mkt intressant. Han fick ge upp på grund av soppatorsk. Lämnade efter sig en massa materiel, bl.a. 6st Kungstigrar, och traskade tillbaka till de tyska linjerna med 800 överlevande av sina män.

/Hasse

[Hayabusa]
0

# Kunde nästan ana det, världen är liten. Tyvärr har åldern börjat sätta sina spår på minnet. Har dock stadig kontakt med hans son & dotter (som för övrigt pratar flytande svenska).

/Stefan

Azgaron
0

Rejäl ärtbössa det där! Ser mycket bra ut Hasse!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

NBISaladin
0

#8: Kör strikt disciplin här, så på tisdag ska det målas kanon och ton, det blir skönt som ett avbrott från allt putsande, limmande o trimmande

/Hasse

Azgaron
0

Jo, det är alltid kul när man kan börja måla saker å ting!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tails
0

Man blir sugern som tusan när man ser det men är det värt pengarna om man är dödlig? Hur känns kvalitén och dyligt!? hade varit roligt att få veta mer eller allt. Följer ditt bygge med lupp!

Mvh Hampus

[Henke29]
0

Kul att följa detta bygge.
Man blir väldit impad av alla detaljer mm.
Bra blir det också..

Henke

NBISaladin
0

#11: Helt kort så tycker jag nog inte riktigt att den är värd sitt höga pris. Spelar ingen roll hur avancerad och detaljerad den är, men det är ju en plastmodell för böfvelen! 5200 spänn för an plastmodell… njae.

Sen är kvalitén väldgt skiftande, jag får en känsla av att det är många som varit inblandade i framtagningen av modelle. Vissa "partier" (då menar jag t.ex. motor, transmission, torn, tornkorg, kanon osv) är otroligt fint gjorda, medans andra inte är något vidare med mycket gjutskägg och slarvig passning.

/Hasse

Tails
0

#13 Jag måste erkänna att jag följer dig på missing lynx med(imponerande research!!). Kitet verkar gå att ro i land utan större ingrepp. Om man bortser från utskjutningsmärkena. Jag avundas inte det jobb som eventuellt måste läggas på  banden. Kan rekommendera X-filesserien till längre arbeten Skrattande

Där kommer en porshe version i år. Undrar när unlimited kiten kommer.. Om de kommer..