Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 3449 ggr
[Orso]
0

Ekerfälgar sökes

Är det någon som har satsat på etsade hjul och fått plasthjulen över?

Hasegawas fälgar till Hasegawa Ferrari 250 Testa-Rossa går att modifiera till mitt projekt och det kanske finns andra hjul som funkar också.
Att försöka modifiera etsade ekerhjul tror jag blir för svårt.

Björn B

johannespanzer
0

Tyvärr har jag inga extrafälgar. Frågan är intressant! Var hittar jag extra hjul-däckmönster-fälgar någonstans?Har just inhandlat en ford thunderbird stockcar(?) 1:32 som jag funderar på at bygga om lite.

Orsa - vilken skala pratar du om föressten?

AlliN
0

jag har ett par tror jag bilder kommer.

//AlliN

[Orso]
0

Det jag söker är 1/24.

För hjul i 1/32 så kanske reservdelar till spårstyrd miniracing kan fungera.

Proosen
0

Har letat och letat för jag trodde mig ha en uppsättning ekerfälgar från Italeris Ferrari 250 GTO med de har inte dykt upp ännu i mina arkeologiska utgrävningar.

Niclas

AlliN
0

jag har de i  1:24 1:25bilder koomer ikväll.Skrattande

//AlliN

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag hittat det jag sökte, det är alltså Italeris ekerfälgar från en Ferrari 250 GTO med följande mått; 17 mm i diameter och 10 mm breda.

Tyvärr hade jag bara en originalspinner i behåll som är hel och en som saknar ena vingen men jag tror att det går att vaska fram andra spinners som kan passa om du vill. Annars får du klara dig ändå.

Nåja, lägger med en bild på kvartetten.

Niclas

[Orso]
0

Tack för att ni tar er tid att kolla.

Niclas tyvärr är GTO-fälgarna för små. Dom skulle behöva vara 18,5mm i diameter för att passa mina hjul. Det är ju synd för fälgarna ser ju riktigt fina ut Gråter Nåja, på något vis löser det sig nog till slut. Transparanta diskar med ekermönster vägrar jag använda i denna skala.

Proosen
0

Du har ingen fälg med rätt storlek då, som du kan ta fälgkanten ifrån och skarva dit på ekerfälgarna?

Jag har gjort så tidigare med gott resultat så det är ingen omöjlighet.

Niclas

[Orso]
0

Jag har ju originalfälgarna från byggsatsen så det kan ju kanske fungera. Det borde vara lättare än att försöka gjuta nya.

Proosen
0

Ska du ut på CCM något så kan jag ta med dit, ta i så fall med dina original så kan vi göra en snabbkoll om det verkar funka.

Niclas