Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1154 ggr
ProMod
0

Modellbilsutställning i Örebro ????

I söndags ( den 25:e ) var jag (ProMod) o raldor i Örebro i ett annat ärende och av en ren slump så gick jag förbi Ronnie Peterson muséet,,,jag stannade för att titta vilka öppettider dom hade o tänkte att här måste jag bara gå in när jag får tid.

När jag stog där o tittade så öppnades dörren o en trevlig snubbe tittade ut (visade sig senare vara Michael Olsson, han som är ansvarig för muséet), han frågade om jag ville komma in o titta.

Eftersom jag hade lite tid över så tänkte jag att det måste jag göra.

Och hur det nu bar sig så började jag o micke att prata och själklart så kom vi in på byggmodeller…

Efter en stund så frågade Michael vad jag trodde om att ha en modellutställning på muséet (alltså förutom dom bilar som redan finns där).

Jag sa att jag tyckte att det var en bra idé…

Och nu kommer jag då till det som Michael undrade: Finns det något intresse hos er som bygger modeller att försöka dra ihop lite modeller o göra en utställning på muséet någon av helgerna innan dom stänger (Han sa att dom stänger i mitten på mars månad)???????

Ja vad tror o tycker ni som bor i eller i närheten av Örebro ?

Vill ni hjälpa till o dra ihop lite modellbilar så att vi kan få till en liten utställning på muséet ?

OBS, det är tänkt att vara en utställning utan tävlan…

Hör av er till mig så snart som möjligt så att jag kan föra informationen vidare till Michael…

ProMod….

ElLobo
0

#0: Självklart är det en bra idé! Ett perfekt tillfälle för de som bygger bilar att visa upp lite modeller. Skulle det bara vara formel-eller racerbilar eller skulle det handla om alla slags bilar? Jag har ju varken formelbilar eller racerbilar, annars hade jag självklart tagit med mig dessa dit.

ElLobo
0

Länk till Proosens artikel om muséet.

ProMod
0

Michael sa att han tyckte att det får gärna vara vilka bilar som helst,,,även om det gärna får vara bilar som är racinginspirerade…

ElLobo
0

#3: Det gör ju att det öppnar för ALLA bilbyggare i Örebrotrakten. Och det finns ju många, det har vi märkt på Minimönstringen.

ProMod
0

Ja precis…

Jag hoppas att vi kan få ihop ett gäng med bilar,,,gärna så blandat som möjligt för min del…

Så det är bra om alla hjälps åt att sprida det här vidare på en gång också…

ElLobo
0

Jag har lagt ut en blänkare på ScaleRacers forum.

ProMod
0

OK…

Bra…

Maysula
0

ProMod , du har pm!

Thomas

ProMod
0

Putt….Skrattande

ProMod
0

Putt igen….Skrattande

Proosen
0

Men vad är du så putt för? Det är väl inget att hänga läpp för om det blir en utställning i Örebro!

Skulle vara kul att dra dit några av mina icke-racingbilar som jag förde på tal när jag och Thomas var dit och pratade om allt mellan himmel och jord men mest räserbilar.

Niclas

ProMod
0

Det låter kanon Niclas.

Det är precis det både Michael och jag är ute efter.

Så det får du gärna göra…..

ProMod
0

Det verkar vara ett svalt intresse för det här ???

Var är alla ni som bor runt Örebro ???

Rota fram era bilar och hör av er till mig så att vi kan göra nåt kul av det här……………….

[Orso]
0

Stänger? Ska dom lägga ner?

ProMod
0

Ja..

Michael sa att dom bara har öppet till i mitten på mars….

Tyvärr tycker iallafall jag…

Proosen
0

Nej!

Sjutton vad trist, som vanligt pengar antar jag som sätter käppar i hjulet. Tråkigt i kubik tycker jag, det förtjänar bättre än så.

Niclas

ProMod
0

Kan inte säga det bättre själv…

Vad tycker du Niclas ???

Kan du skrapa ihop lite bilar och komma ner till Örebro om jag fixar till ett datum med Michael ???

Maysula
0

Hejsan

Museet skall INTE läggas ner!!

Har varit i kontakt med museet och det är den pågående Racerbils

utställningen som stänger den 22/3 ! Så ni kan vara lugna!

Åk gärna å titta:-)

Och som det skrivits här tidigare så jobbar dom på att få en

helg med andra modellbilar från trakten, hoppas det blir av!!

Thomas