Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: sajten-och-ifokus
Läst 912 ggr
Sven-Erik
0

Seg deg på iFokus?

Jag måste kolla med er övriga!
Går det segt för er andra på iFokus? Det tar en oändlig tid för mig att öppna nytt inlägg…Vet inte om det är mitt förbaskade Windows Vista som laggar eller?..

Roca
0

Hej Sven-Erik!

Jo, en stund sen så gick det jättesegt, skulle logga in och svara på två inlägg, men fick istället något slags felmeddelande. Nu funkar det dock som synes!Glad så det var nog inte din dator eller system!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

pebben
0

hela sidan låg nere ett tag!

//pebben

ElLobo
0

Jepp, segt!

NBISaladin
0

Samma här. Sidan lägger av lite då och då, men verkar repa sig efter några minuter. Serverstrul, nya programrutinerna förmodligen.

/Hasse

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
0

Den har lagt av för mig flera ggr ikväll.
Hmm hoppas dom rättar till detta..

Henke

WildeSau
0

Det är han som räknar poängen som inte hinner lägga in i databasen

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
0

Haha ja då blir de många sega dagar här då Flört

Proosen
0

Jo då, här strular det också och är Allmänt jobbigt att jobba med för stunden. Till och med markören laggar nu när jag skriver det här så det ser lite roligt ut när det kommer bokstäver långt efter jag slutat fippla på tangentbordet.

Niclas

GeeKen
0

WOO HOO HOOOO!!!

Jag har fått fem poäng!

Taktiken fungerar visst, så ny ska jag ta på mig ett par stringtanga också… Poängjägare, frukta min närvaro!!!

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

Vad skönt att det inte bara var min dator som segade då!
Men jag gjorde slag i saken ändå! Flera jag har pratat med har sagt att "Norton" anti-virus program slöar ned datorn otroligt mycket.
Så nu har jag avinstallerat mitt "Norton 360". Hämtadfe hem ett annat gratis virusprogram: "Avast". Vilken otrolig skillnad på datorn det blev! Känns som om den är dubbelt så snabb! Skrattande

StefanW
0

#8 Bildbevis!

#9 Har fått hjälp med att blåsa rent hela datorn då en liten trojan ställde till det. Passade då på att byta ut AVG till Avira, gratis är gott!

Har också haft kortare avbrott, men tycker att det känns som om det går snabbare nu än vad det gjort på länge!

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

#10 Norton 360 är fruktansvärt segt.

Med Avast kan det ta en stund när man precis startat datorn och det ska kolla mot server om uppdateringar. Sedan flyter det på bra.

Ett annat bra fritt antivirus är AVG. Kör det på någon dator.

Har en bekant som jag installerade AVG till.

En fördel är att uppdateringarna med de nya antivirusdefinitioner är i storlekn 200kb-1Mb. Inga 20 Mb samlingspack som med Norton eller F-Secure. Han kör nämligen fortfarande på 56k-modem.

ElLobo
0

Apropå anti-virusprogram, är det någon som har hört några kommentarer om ett norskt program som heter Norman Security?

Vad jag har hört så får det bara lovord, och en jag pratade med har använt sig av det sedan något år nu.

Maysula
0

Har haft AVG i många år, funkat skitbra!!

Thomas

[Tunnan]
0

Jag kunde inte ens logga in tidigare ikväll

Sven-Erik
0

Ha! Jag formligen flyger fram här nu. Plötsligt blev det kul med dator igen.

#11. Att de får sälja det skräpet? (Norton 360). Tycker att såna dåliga program gör mer skada än nytta!

WildeSau
0

#16 Sitter och kör en beta av Windows 7 på en dator. Den hittade inte det inbyggda nätverkskortet (chipset Nforce2 som är något år gammalt)

Microsoft tip "Use the update service to find new drivers for your hardware" Hmm, internet, nätverkskort, inga drivrutiner till det… Obestämd

Sven-Erik
0

#16. Är det uppföljaren på "Vista"?  Verkar ju konstigt…
Själv så blir jag lite skamsen över att jag totalsågat "Vista"! Tror att det var Nortons fel att datorn var så otroligt seg. Nu går den som en dröm!

denstore
0

#16 Jag har för mig att inte heller betorna av Vista hade drivare för Nforce2-chippet. Det har ju trots allt runt 5-6 år på nacken, och var egentligen ett ganska utpräglat gamerchip. Bästa integrerade ljudkretsen någonsin, dock.

#17 Jo, Vista är helt OK. Norton är det inte.

linusorn
0

#12 Kan bara avråda från Norman, är väl inte lika illa som Norton, men inte långt ifrån. Datorn blir jäkligt seg och då kör jag ändå max ramminne för vad XP kan hantera. Kan rekomendera Trend Mikros Internet security. Då får du en bra brandvägg, antivirus, anti spam och en massa annat anti till en bra kostnad och datron flyter jäkligt bra!

ElLobo
0

#19: OK, tack!