Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 948 ggr
NBISaladin
0

Bang for the buck?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jisses Amalia alltså.
Stod vid diskbänken och tvättade av bitar inför målningen av min 1/16 monster-tiger igår kväll… **i två timmar!!
**Frugan var svårt chockad, tills hon insåg att jag lekte med plastbitar som vanligt. Men två timmar får väl anses som "mycket för pengarna", om man räknar in det i byggtiden?
Nu är badrummet belamrat med delar på tork, till tonårsdotterns stora irritation ("rör för f*n inte nåt, du kan duscha sen! Du duscha ju igår kväll ju!").

Intressant iakttagelse: ju äldre man blir, ju mer skrumpnar man ihop av ett par timmars blötläggning. Händerna såg ut som på han monstret i kulturfilmen "Creature from the Black Lagoon" - se bifogat bildbevis!!

/Hasse, skrynklig, skrumpen o lätt (sk)rubbad
http://www.hobbybokhandeln.se/dr_gjutstam.php

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

pebben
0

kolla om det ger nått utslag på
pristestaren på ica! Skrattande tala sedan om vad du
var värd hehe Tungan ute

//pebben

NBISaladin
0

#1: ROFLOL!

/Hasse

Azgaron
0

Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

PonCar
0

Nån borde uppfinna diskmaskin för plastmodeller! Det finns ju sprutboxar -varför inga diskboxar??

ObestämdPontus

StefanW
0

#4 Vad du söker är förmodligen en Ultraljudsrengöringsbad! Här ser du ett exempel på 70W med 1400ml tank från Kjell&Co

Har inte provat, men är sugen på en själv!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

NBISaladin
0

#5: Får stycka upp Kungstigern då, för o klämma ner i den tanken!

/Hasse

StefanW
0

#6 Kan tänka mig det, då den är liiite större! Glad

Mått på rengöringskärlet:

160x130x55 mm

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi kör med den här på vårt företag vid tvätt av kretskort.

Tankvolym (dxbxh) 150x350x200mm vilket blir ca 10 liter användbar volym.

Finns även möjlighet att värma tvättvätskan.

Inte rekommendabelt i vårt fall då det är 99.5%-ig etanol denaturerad med isopropanol.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Orso]
0

Vi hade en 30l Finnsonic på jobbet och det var en bra maskin så jag köpte en liten en från Kjell & co. Det känns som bortkastade pengar.

Kanske den duger till at göra rent smycken men den är för klen för att göra någon större nytta känns det som. Jag hade tänkt mig att jag skulle få användning av den för att hålla färgsprutan ren men nu ligger den bara oanvänd i ett skåp.

GeeKen
0

Jag är inne på min andra fru och det funkar jättebra när det gäller såväl disk som tvätt!

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

pebben
0

aha du gör alltihop? Glad

//pebben

GeeKen
0

Typ…

Gråter

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

NBISaladin
0

#9: Gjort samma misstag. Vette sjutton vad den skulle duga till över huvud taget. Går snabbare o blir bättre att tvätta av myntsamling, glasögon o airbrush manuellt…
Det måste nog till betydligt kraftigare doningar för airbrushrengöring…

Annars är ultraljuds-teknoogin på frammarsch rent Allmänt. såg att Honda (!) tagit fram en "Ultrasound Cutter", en kniv man skulle kunna skära plasticard som smör med…

/Hasse