Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 805 ggr
NBISaladin
0

1/16 Kingtiger Rapport #11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Byggrapport 11 - 090121

Går dagens rapport är nu uppe. Innehåller både färg och glamour!

Häng med i motorns förvandling från färglösa plastbitar till nåt lite skojigare på:
http://www.hobbybokhandeln.se/dr_gjutstam.php

/Hasse

Byggblogg    

Rapport #9   

Rapport #10

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

denstore
0

Ser verkligen snyggt ut! Mycket lyckat resultat på något som kunde sett hur trist ut som helst.

gigabyte
0

Imponerade storlek på den motorn och snyggt ihop pillad Hasse !

Azgaron
0

Snyggt byggt och målat Hasse!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Exelon
0

Snygg målat. Ser att dom brukar måla dessa grå, men såg någonstans på en orginal motor från en tiger 1 att den var samma röda grundprimer färg som motorutrymmet och tanken var målad i.

Men som sagt snyggt målat.

[Tunnan]
0

Fabian vilken häftig motor
Ser ju grymt verklig ut

NBISaladin
0

Tack alla för era vänliga hejarop!

Håller ikväll på med rör och slangar.

Det är en sån där eländig byggstund som ni säkert känner igen: man har gått o planerat exakt hur man ska göra under dan på jobbet, o sen när man sätter igång så går allt åt fanders. Idéerna visar sig inte funka alls i praktiken, man tappar bort del R32 som är superviktig o letar i en timma, bara för att hitta fanskapet på första stället man letade… nä, jag skiter i rören ett tag o ger mig på nåt annat på modellen tror jag…

/Hasse

[Hayabusa]
0

#6 Jäkligt fint bygge! Var i Koblenz för ett antal år sedan, besökte "Wehrtechnisches Museum". Ja, det heter egentligen "Wehrtechnische Studiensammlung" vill jag minnas. Hur som helst, där visade man bl a upp en Maybach V-12:a. Kommer tyvärr inte ihåg vilken version, men den var grymt cool. Bara förgasarna, tror det var Solex, var enorma. Väl värt ett besök.

/Stefan

Mann
0

Hasse Jag får lyfta på hatten !! Vilka fantastiskt bra/perfekta bilder på en magnifik modell. Mycket imponerande bygge du håller på med. Jag han knappt att titta på modellen innan de försvann.

Christer Mann
Modellhuset Liden
Mariestad

pebben
0

vilken byggsats och vilken byggare! Skrattande

//pebben

NBISaladin
0

#8: Hej Christer! Tack o bock allra ödmjukast.
Jag investerade i ett sånt där fototält, och det vart onekligen ett lyft: gillar man att fota sina byggen rekommenderar jag det verkligen.
Tälter är portabelt (stort som en attacheportfölj ihopvikt o platt som en pärm ungefär), jag tänkte använda det för lite rolig produktfototografering och bilder på modeller i montrarna också framöver.

/Hasse

[Henke29]
0

Otrolit vilket bygge du har där Skrattande
Sitter bara här och småler när man ser sånna fina byggen.

Henke

NBISaladin
0

#12: Tack Henke!
Rapport #12 är uppe, nu med tjusiga rör på motorn!
Rapport #12

/Hasse

Greenhorn
0

Fantastiskt bygge!! Önskar jag själv hade kunnandet och tålamodet att bygga en sådan detaljerad vagn. Mycket intressant blogg du skapat, det är lika spännande varje dag att kolla om något nytt tillkommit.