Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1529 ggr
[Tunnan]
0

Nu ska ni få åka 740.

Här har ni en som kan hantera en 740 på rätt sätt
Håll i er ordentligt bara
Detta har ju inget med flyg att göra, men fort går det iaf. Flört

Min Favorit är Incar Östergyllen SS3

Kröken

Sven-Erik
0

Haha! Det där var riktigt roligt Tunnan! Skrattande 
Sitter här och är nästan lite åksjuk! Nu ska jag bannemig ta fram mitt "Colin McRay" på Playstation och gasa lite!

StefanW
0

Lägger en ny länk: Kröken rallyteam ,lista med alla filmer 

Flyttar inlägg från flyg till OT-offtopic

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

#1 gör du det så tar jag ut ådi på en sväng! Flört

//pebben (gasa tills det rasar)

[Tunnan]
0

#1 He he ja det är kul att höra ders snack också
Det svänger!!!  Åjovars Skrattande

[Tunnan]
0

#2 Tycker nog att den kan ligga här
Finns ju många biltokingar här också Flört

[Henke29]
0

De där var kul att få kika på Skrattande
Hej va de går i skogen hehe..
Nästan så man blev sugen ut och gasa lite..

Henke

leo-
0

Det var väl som när man kör till Malmö med nyinköpta Saab 900:an Cool

Proosen
0

Riktigt så där fort går ju inte lillcittran, men den låter roligare än Volvon. Men jäklar vad kul att både se körningen och deras småsnack under tiden.

Niclas

[Tunnan]
0

Ja dom är riktigt goa
Har sett dom live,, riktiga vildingar

Om ni kolla noga så ser ni att det finns en tävling där som heter Gullaboknixen
Där kör dom i mina hemtrakter

leo-
0

bilen måste vara hyfsat klumpig att kasta runt på vägarna 740 är ju inte känd för att vara lätt

tacka vet jag Kadett Rallye

Nicke70
0

#8: Lillcittran stod det ja… Jag läste först Lillclittan, men det måste förstås varit ett utslag av min förvridna fantasi!

pebben
0

#10 740 är rätt så snäll faktiskt  och rätt så tålig
så fort man säger till en opel att nu ska vi ha lite skoj
så går dom ju sönder hur kul e det? Tungan ute

//pebben ( håller sig till hastighets begränsningen alltid!Flört)

Proosen
0

Får rigga upp kameran i soupapen och dra lite på växlarna så ni får höra råmandet! Det är så kul att gasa så soppan försvinner i rask takt. Går ju att köra på under 0,7 men nu är det 1,0+ snarare, vroooom! Gungeligung, jaha!? Var där ett farthinder!? Å vart tog han i backspegeln vägen, jasså! Fick han lov att sakta ned?

Hydraulfjädring är grejen liksom.

Niclas

leo-
0

I min ungdom hade jag faktist en rolig OCH hållbara Opel en kadett city coupe med amazon 2tums brumma fort system och 1.2 liters motor. ingen värsting och den gick inte i skogen men den eldade däck hur lätt som helst.

Skrämde slag på många Volvoåkare när man gled i väg från rödljusen och bakrehalvan av bilen var dold under ett rökmoln  Förvånad CoolCool

det enda tråkiga var att däcken kostade en del

sitter här och ler åt minnenna Gladdet var tider det

13 håller med om det där med fjädringen förutom min Caprice. och min Volare så var faktist en Austin Allegro med hydrolasticfjädring en av dom bekvämare bilarna jag haft vad det gäller fjädringskomfort

pebben
0

volare? har inte den torrisions stavar fram och bladfjädring bak?

//pebben

leo-
0

blad fanns det bak men om det var torrosionsstavar fram kommer jag inte ihåg. jag var inte där och rotade

men iallafall var den mjuk och fin att köra. kändes som en större amerikansk bil. och en perfekt vinterbil pga ltd diff i axeln och den raka 6:an som alltid startade oavsett temp

Proosen
0

Nu har jag varit ut och gasat med BX'n, inte lät den något roligare  på film än Volvon så det är nog ett bra vrål från insuget på den också. Jädra skitkameror att filterar bort välljudet Skrikandes

Niclas

Exelon
0

#12 Gamla Ascona B var/är väldigt fina att bygga rally/cross och lekbil av. Enda opeln jag hade kunnat tänka mej äga. Enkelt att sätta i en 2.3tic eller sugmotor så får man bra fart i kärran, mycket rolig bakhjulsdriven bil men smidigare än en 240 att sladda/leka med.Skrattande

#13 Hehe hade nog blivit kvar på fartguppet om jag hade haft min bil om inte annat så hade det varit en bula i taket. Som jag sa till farsan när han klagade på fjädringen: "sport före komfort". Nä den är för låg som sagt,  Vv´s mål på väg standard här omkring så måste man ha ballongdäck och en markhöjd på en 50cm för att kunna åka på deras vägar.