1/16 Kungstiger Rapport #9
Byggrapport 9 - 090119
**Ny Rapport uppe nu!
**http://www.hobbybokhandeln.se/dr_gjutstam.php
Bjussar på ett ganska fräckt tips för att tillverka egna delar idag.
Motorn har fått färg på sig (avsiktligt…)
Blodiga scener utlovas!!
Nästa rapport blir om ett super duper alternativ till kladdigt spackel…
/Hasse
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Måste säga att jag är imponerad av hur du lyckas hålla ångan uppe på det här sättet. Själv hade jag gått i väggen för länge sedan om jag skulle bygga ett dylikt projekt.

#1: Jomen visst är det så: väggen hägrar där framme nånstans. Därför kör jag på som en tok för stannar jag upp nu då vet jag att väggen kommer farande som värsta Matrix-effekten!
/Hasse

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
för min del får du gärna hålla ångan uppe ett bra tag till! 
det var länge sedan jag blivit så imponerad av en modell
//pebben

#4: Ångtryck är i topp, så det är bara att åka med så länge kolet räcker!
Just nu är jag rätt däckad av rygg-jä**ln, har väl suttit lite för mycket lutad över modellen…
/Hasse

#5 Skaffa ståbord. Det gör programerarna för att undvika de runda ryggarna
.

Själv har jag hållip på så länge utan uppehåll i byggandet så den krökta ryggen och gamnacken liksom finner sig naturligt! Är det den värsta sorten miljöskada man kan få av den här hobbyn, eller…?
Fast ryggont är inget kul, brukar köra det lite då och då fast av andra anledningar är byggandet. Testade med en förhöjd bordsskiva förut men det funkade inget bättre för mig så nu är det normalhöjd som gäller igen.
Annars är det bra mycket bättre att stå upp och jobba än att sitta, mina ryggproblem började väl på allvar när jag slutatde jobba som kock och blev sittande istället för stående. Tungt jobb, ja! Men man stod och rörde sig konstant hela dagarna. Det höll kroppen i trim.
Niclas

#7: Så sant. Sen är det ju så att man är så inne i sitt pillande att man glömmer tiden och vips har man suttit med gamnacke i tre timmar utan att sträcka på sig… man kanske skulle ha en timer som påminde en emellanåt :-D
/Hasse

Jag har tre timers hemma, fast de är skittråkiga för de ringer mest hela tiden och säger att jag ska göra något annat. De heter Adrian, Simon och Felicia. Alla är hembyggda, kanske därför som de inte larmar efter någon rim och reson?
Niclas

Vad var det jag! Allt lugnt och stilla här hemma, tog fram en burk primer och en bil att grunda. RIIIIIING! Sa den lilla klockan Felicia direkt.
Niclas

#10: LOL!
Halleluja, den tiden är tack o lov förbi för min del, de är mer eller mindre självgående.
Å andra sidan, när de är 16 (Tim) respektive 13 (Linnea) så är dom fan mer som tidsinställda bomber, eller hopp-minor ju. Man vågar knappt ta en fredagsfylla, och måste ligga i ständig beredskap för vad jävelskap de hittar på downtown… ja, suck, när ska man bli riktigt fri?
/Hasse

#9, 10 
#11 Är där! Mikael 12 och Cecilia 9 (i år!) Känner igen känlsan
Funderar på att man får nog hämnd när de själva skaffat barn! Först skämmer man bort dem och sedan trisssar man upp barnen med rackartyg och socker så att de går som ena duracellkaniner, lämnar sedan snällt över dem till föräldrarna och säger: tack för idag nu skall gubben hem och sova…hehe!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#12: Utmärkt, långsiktig strategi!
Den ska jag ruva fett på, när jag traskar runt med blöta kängor mitt i natta en fredag i vidrig januarikyla som farsa på stan, ha!!
/Hasse