Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 2885 ggr
Exelon
0

Yamato 1:350

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha titta på "liket" av den halvbyggda ekan Yamato så tänkte jag att man kanske skulle ta och renovera/bygga ihop den igen. Var rätt mycket damm och pollen från fönstret på den så ska doppa den i såpa. Lyckades bända lös nästan allt utan att set blev någon skada. Dock så skulle denna bli en eldriven sak så har kapat ett hål på 5cm på däcket som jag får sätta igen.

Boxarten iaf

Exelon
0

Saknas något i vänstra hörnet??

Exelon
0

Bild på skutan som ska vara 75cm som jag fattat det.

Exelon
0

Och en bild på resten av den avmonterade bryggan och däcket.

Exelon
0

Kom på en fråga till. Skulle vilja ha ett litet etc kit till denna båt med typ relingar trappor och lyftkranen plus lite annat smått och gott. Såg en riktigt fint etc kit men det gick på 102dollar från lionroar!Skrattande Hitta även för 4-500 från Eduard. Har väldigt dålig koll på fartyg så ni fartyg´s experter här inne får järna hjälpa mej.

Skeppet är ett biltema/kopia av Tamiya´s Yamato som köptes för runt 7 år sen.

NBISaladin
0

Den där är inte nådig, om det är Biltemas piratkopia?

/Hasse

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

pebben
0

Ahhh härligt med lite omväxling!
måsste skaffa mej ett slagskepp eller kryssare
blir ju gör sugen när jag ser sånt här! Skrattande

lycka till med renoveringen!

//pebbiz

Azgaron
0

Ser ju trevligt ut!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Exelon
0

#5 Ja  du ser att deras(tamiya) logga är borta i bild 1#  och utbytt mot nummer. Men byggsatsen ser helt lika ut invändigt som tamyias. Till och med boxarten är lika så jag fattar nada.Skrattande

NBISaladin
0

#8: Skillnaden är att Biltemakopian är mycket luddigare i detaljerna, verkar som de kopierat direkt från en Tamiyabyggsats. Med andra ord inte lika krispig och skarp i detaljerna som Tamiyan.

/Hasse

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Exelon
0

Mycket möjligt att det är så. Har ingen aning när det gäller "kopior" av märken hur det ligger till.

Proosen
0

Enligt andra som byggt lite såna här kopior så ska just Yamato vara en av de bättre så trösta dig med att du inte har en helt hopplös sats.

Niclas

Exelon
0

Nä som jag ser det så är det mest bryggan/överbyggnaden som ser lite tråkig ut. annars ser resten ganska bra ut. Även passformen ser helt ok ut. Ska ju inte lägga ner allt för mycket pengar på den så. men reling och trappor,kranen ska jag försöka fixa i etc resten var inte noga.