Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1532 ggr
Fisken33
0

Den 25 smäller det!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har jag äntligen kommit fram tilll HK och då blir det strövtåg bland alla modellbutikerna, bor mitt i grädan av dom vid Macphersons playground, nummren markerar bara några av dom jag har lyckats hitta än så länge.

Så om det är någon eller några (det blir ju billigare om man dellar på frakten) som är intresserade av något specielt som ni inte har hittat så kan jag titta efter dom när jag är där.

Fisken33

Azgaron
0

Uj, det var ju ett gäng butiker! Tänk om man bott i ett så modellbutikstätt område, då hade man ju haft full upp med att springa där varje dag! Glad

Ha det så trevligt i HK!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

AlliN
0

skälv hade jag varit bank rutt för länge sen med tanke på utbudet på modellerSkrattande

//AlliN

Fisken33
0

He he, Ja det är väll tur att man har frugan med sig… kanske.

Fisken33

karlrobert78
0

Hur funkar det rent tekniskt? Kan jag skicka önskelista och du handlar? När och hur kommer varorna till Sverige? Om du handlar i Hong Kong måste väl du betala skatt där, det slipper jag om jag köper direkt i från handlaren, har jag otur dock åker jag på tull - men slipper du det om du tar med dig hem, eller skickar du från Hong Kong? Vad ligger momsen på modeller på i Hong Kong?

Lite fundersam Marcus!

Fisken33
0

Uj uj det var många fråger där.

Jag kan ju börja med att säga att jag bor i Kina så frakt blir det ju i vilket fall som helst.

Jag planerar vara där i 7 dagar så det blir inte förens jag själv kommer tillbaks till Chengdu som sakerna blir skickade i så fall och härifrån tar det 10-15 dagar att få sakerna.

Listan kan du maila eller PMa till mig om du är intresserad, och hur det blir med skatt där det vet jag inte eftersom jag bor här nu, tror inte att den är så där märkbar om sakerna inte lämnar landet därifrån, men det ska jag inte säga med säkerhet än, ska forska i det och återkomma med svar, ska också ta reda på lite närmare hur det är att skicka direkt från HK.

Kan väll säga med säkerhet att en Dragon tanks i 1/35 går på ca 60 yuan att skicka härifrån Chengdu, och ett 1/350 skepp ca 100 yuan.

Fisken33

ElLobo
0

Och som upplysning till er intresserade meddelas här gårdagens valutakurser  Glad :

1 yuan [CNY] (Kina) = 1,215 SEK
1 HK-dollar [HKD] (Hong Kong) = 1,068 SEK