På spaning efter Ritningar
Hej.
Jag är på jakt efter ritningar till två gamla bilmodeller som jag av en slump hittade igen i gardeoben här om dagen. Tyvär så saknades ritningarna till båda (antagligen därför jag inte satt ihop dom)
Nu undrar jag om någon har något tipps på hur man ska gå tillväga eller om det överhuvud taget går att komma över gamla ritnignar.
De ritningar jag saknar är till en 1995 Dodge Viper R/10
men den jag är mest bekymmarad över att jag förlorat är till en 1950 Chevrolet 3100 Pickup
Båda modellerna är från "AMT Ertl"
Skulle vara kul att få ställa dom båda på hyllan med de övriga modellerna.
Tackar på förhand för ev tipps.
/MVH Per

Du menar väl byggbeskrivningar? ritningar är en helt annan sak. Det bästa är väl att efterlysa dom här på forumet, har du tur är det kanske någon som har kvar byggbeskrivningarna och kan kopiera dom, själv har jag mina gamla prydligt instoppade i en pärm, tyvärr så finns inte dina bilar med bland dom
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#0: Hej! Till Vipern hittar jag ingen beskrivning på nätet, men till Chevyn så kan du hitta en hos Drastic Plastics MCC.

Hittar inte heller Vipern men väl Chevan. Kolla här på Model kit instructions för ett flertal bilmodellsbeskrivningar.
Jag har en AMT-Viper men inte R/T 10:an utan GTS'n men kanske är det ungefär samma förutom karossen. Borde vara lika chassi, motor och delar av inredningen också.
Kan fota av den om du vill kolla.
Niclas
Tack för hjälpen, skit glad att det gick att hitta igen Chevan modelbeskrivningarna var helt rätt.
/ Per