wolf wr1 1:12
De där ser väldit kanon ut 
Många detaljer som sakt.
Ska bli kul att få se fortsättningen på bygget..
Henke
Så ini bänken roligt med en tolva
Som jag såg i en tidigare tråd så är det nog bäst att försöka måla gulddekoren, gulddekalerna kan blekna bort fullständigt! i alla fall
med dekalvätska, tro mig! Har hänt mig två gånger.
Följer bygget vidare!!
Thomas
Ser himla trevlit ut det där, Leopold!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Rackans vad du har fått till motorn snyggt , mycket prydligt så långt leopold!!

Låg och sneglade lite på min 1/12 Ferrari F190 tidigare idag och så hittade jag ditt bygge strax efter.
De är trevliga de här stora F1:orna, få se om jag ska sätta tänderna i min igen?
Niclas

Väldigt imponerande motorpaket! Det blir rätt maffigt i den där skalan! Snyggt!
Väldigt snyggt och detaljerat
Blir säkert bra det här 
Ser mycket snyggt ut Leopold!
Azgaron
Extremt detaljerad Formel 1 bil måste ja säga 
Blir snyggt oxå.
Henke
Snyggt! Du har kommit långt!
Azgaron

Det ser mycket trevligt och fint ut!
Jag tog mig fritheten att markera den lilla rutan "Visa bild direkt i inlägget" så man får lite mera än den lilla "tumnageln" att titta på utan att behöva klicka fram en större bild.
Det är skapligt tempo i byggandet, sista stöten innan lovet är över?
Niclas
tack, jo jag och en polare satt och byggde igår/idag
Du har verkligen kommit långt me ditt bygge 
Kul att få se mycke bilder nu oxå..
Henke

Att sitta tillsammans med polare och bygga är något jag saknar, har nog inte hänt sedan tonåren skulle jag tro.
Fast nu ska det bli byggdag framöver vårkanten här i hemtrakten så det ser jag fram emot.
Niclas
25# jo det är valdig givande att sitta och bygga med en polare, byggträffar är också kul. hur är tamiyas senare f1 modeller? jag menar dom nyaste, typ den där ferarin du hadde?, skulle du börja bygga på den? fast du kanche har för många påbörjade kit, jag har det iaf.
mikael
Finns det inga andra som bygger där i närheten där du bor Proosen?
Väldigt fint bygge du gör leopold
Ser blankt ut Leopold!
Azgaron

Jodå, det finns andra som bygger i närheten. Problemet är bara att de flesta har jobb och familj så det är lite bökigt att sy ihop det samtidigt.
Ferrarin jag har är fint detaljerad men med mindre delar och mer avancerade gjutningar istället. Krångligare att måla men lättare att bygga. Jag brukar sumpa målningen oftare än byggandet så de älder är väl mer för mig än de nya. Som jämförelse kan vi ta grenrören på din Wolf som är precis likadant uppbyggda i 1/20 som i 1/12. På nyare Cosworth åttor är de gjorda i en del isället för fyra kröka, kollektor och slutrör. De har lärt sig en del vad gäller gjutteknik och formframställning.
Det ser ruskigt blankt ut efter klarlacken, lycka till med resten nu så vi får se denna skönhet på hjul snart.
Niclas
#31 aha ok, jag har bara sett några projeckt trådar på dom nyaste, då såg dom lite halvdanna ut, fast det kan nog bero på att dom var ganska omgorda av byggarna. är chassina verkligen gorda i med ett "kolfiber mönster" ingutet i plasten?

Japp, kolfiber struktur ingjuten så det är liksom småräfflor ingjutna i monocouqe och vingar. Skulle säkert kunna se bra ut om man målade typ gunmetal och sen körde på en wash svart över det. Fast det skulle gå åt en jädra hög med klarlack innan det blev slätt igen. Bästa är nog att skita i allt och bara måla det halvblankt svart så det inte blir så framträdande.
Blir ju inte så kul att slipa allt slätt för att få en kolfiberdekal att fästa någorlunda bra över ytan. Skulle tro att den släpper ganska fort om man försökte lägga den över originalytan även med blank lack över.
Kan försöka fota lite på hur min Ferrari ser ut nu, så långt jag orkade innan jag kroknade.
Niclas
wow den var snygg, är mönstret djupt (som en panel linje) eller tunnare?
Som en panel linje ,kanske lite grövre. Skall försöka ta nån bild
om jag kommer ihåg det i kväll.
Thomas
Vilket snyggt bygge du har gjort Thomas 

Jösses! Vad körde du på med för något på den? Starkt verkade det vara i alla fall!
Vilken tur att det inte var något av det guldfärgade som gav sig iväg på det där viset! Ser fortfarande riktigt bra ut Leopold, inte mycket kvar nu ser det ut som.
Du får snoka upp ett par sådan här också att ställa jämte bilen, de lackades i både blått och en guldaktig färg med samma typ av dekor som på boxarten till båda.

Niclas
Vilken osis me dekalen 
Hoppas du fixar detta..
Ditt bygge ser annars kanon ut..
Härlig motorcykel
Henke
#41 jag använder biltemas hobbyfärg på sprayburk. det har alldrig hänt förut så jag har ingen aning vad som gick fel. WOW den var frän, går den att få tag på nu förtiden?
Ser snyggt ut Leopold! Det här bygget artar sig fint!
Azgaron
Man börjar ana slutklämmen nu. Hoppas det fixar sig med den smälta dekalen! Har du kommit på nån lösning?!
Thomas
#50 jag satte på en annan decal ovnapå, det blev ganska bra med inte hundra
De ser kanonfint ut ditt bygge 
Snart klar me den här va
Henke
#52 hehe jo det är inte så mycket kvar på den hära
Mycket tjusigt Leopold!
Azgaron
Mycke fint byggt 
Tummen upp
Henke

mycke tjusigt, fick du till dekalerna ?
Mvh Rasmus
jag använde mickro sol för att göra dom bra och biltemas klarlack för att förstöra (en del) av dom

ok :) men de ser mycket bra ut ! ska bli kul å se med den sissta kåpan på med..
Mvh Rasmus
Grymt snyggt
Attans så snyggt bygge Leopold! Ser mycket snygg ut, så även den andra!
Azgaron
Jäklar vad fint byggt o målat leopold !!!!!!
Blir väldit imponerad av dina fina byggen Leopold 
Ser kalas ut helt enkelt..
Henke