varför surfa in här??
När man för tillfället är i en situation där man inte egentligen har så mycket tid att bygga
Man blir ju så sugen när man ser alla fina modeller här
Nåväl tiden för bygge blir man nog tvungen att ta sig
iallafall hoppas jag att alla har hälsan och hade en skön julledighet å en bra start på det nya året
Patrick
Nä, allt surfande tar ju en massa tid från byggandet, men ändå vill man nog se vad som är på g.
Önskar dig det samma!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tackar!
Jag känner igen mig, men så bygger jag också väldigt sakta, det är mest "känslan" jag är ute efter, ha roligt, avslappnande, mental avkoppling, lyssnar på radio eller musik samtidigt, dricker mycket kaffe, funderar lite. Man kan liksom inte stressa bygget, då går det riktigt fel.
Du kan kanske börja med en liten byggsats och ingen tidspress? 
Att bygga nån "enkel" modell utan krav eller tidspress är väldigt avslappnande! Dessutom brukar de kunna bli färdiga då också, och då känns det ju ännu bättre! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
en tillfälle för mig personiligen att komma hemifrån,o bara vara mig själv,har 2 barm,ena för titigt född,så min rädnning och avkoppling,är att sitta där o bygga och sen mår jag myckret bättre.
www.bosnafly.n.nu
Ja tycker bygget är oehört rolit just nu.
Så mycke som ja bygger just nu har ja nog inte gjort på väldit många år hehe.
Ja tycker de är avslappnande me att sitta och bygga och lyssna lite musik.
Men tyvärr tar nätet mycke av byggtimmarna de är som ett farlit gift hehe.
Fast de är kul att få se va ni andra har gjort här inne på modellfokus då man ser alla fina modeller bli färdiga..
Ha nu en riktigit bra byggår 2009 
Henke
ja jag kom ju igång igen med byggandet förra året, men då jag omskolar mig nu så blir det inte mycket tid över för allt läsande på kvällarna.. men jag tror jag ska bestämma en byggkväll i veckan eller nåt så får man lite avkoppling från studierna.. fast risken är ju stor att man fastnar vid byggbordet 
Patrick
Byggbordet låte trevligare tycker jag