Panzer IV Ausf. J - Tamiya 1/35

Ser ju bra ut Hampus! Du har ju kommit en bra bit på väg! Kul att vi är några som bygger IVor som motvikt till alla halvbandare!
Ska iofs börja på nån sån sen också!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ja Zimmerit är kul…
Ser br aut Tails, kul med fler Iv som Azgaron skrev så inte hela forumet blir fyllt med halvbandare.
#4 Ja vi kör en halvbandare efter IV, har som sagt en 251/16 Ausf C Flammpanzerwagen som bara vill bli byggd!
Ser bra ut ,men det är inte något vidare att stå ute, både för färgen o trivslen , ang zimmerit så hade jag fram min panzer IV i helgen och försökte mig på just Zimmerit. blev väl inte riktigt som jag ville ..dvs totalknas ,… så slipen fick göra sitt.. så är tillbaka till ruta ett , jag använde -1 vanligt tamiya putty "2 polyester putty med hädare,, tror att jag tryckte för hårt med rullen ,,,,,,,,,,,,,,

#1 Snygg zimmerit Tails!! Vad använder du för slags verktyg för att få rätta texturen?
/Patrik

tack alla!
#6 Är det någon speciell vagn du tänker bygga?
#7 Tack! Jag jobbade hårt för den! Jag använde mig av milliput och lionroars roller. Kom på i slutet att jag kunde smeta ut milliputten med baksidan av tamiyas zimmeritverktyg istället fär fingrarna.. Det blev väldigt mycket bättre.

#8 Jag köpte en sådan roller från lionroar precis före jul, det var väl ett så kallat spontanköp
. Bra att veta att den funkar som hjälpmedel till snygg zimmerit. Ska testa den på min Jagdpanzer IV L/70 Lang.

#9 Hehe köpte en sån oxå, har inte provat den heller. Köpte du andra kittet med annan zimmerit mönster?? Fick inte på den stela zimmerit adaptern utan det blev fram med filen och fila tills den gick i läge skilde nästan 2-3mm för att den skulle passa.
#8 -1 nej jag bygger den för att öva mig på zimmerit det får vänta tills jag får till mina vagnar lite bättre och har bättre fakta kunskaper om tyska vagnar 
Härlig stridsvagn som du håller på me Tails 
De där me Zimmerit verkar klurit att få till..
Henke

Jag målade med en rödbrun på bilden ovanför men när jag sen lade på panzeryellow så såg preshaden ut som jordgubbar eller något. Det var för rött i skuggorna helt enkelt. Så den följde med till verkstaden och fick humbrol brun 182 sen ett fint lager Tamiya dark yellow(premiären för mig) Tackar Greenhorn för den fina hjulmallen jag fick. Hade nog inte gett mig in på Hjulen så snabbt annars.
Ska se om jag inte kan få på lite kamouflage på denna i morgon.

Hjulmall finns det sån lyx???
Hjul och larvband är helt klart en pina och om zimmerit ska på så blir det ännu värre! snygg 4á den har t o m en egen spegel.

na ingen spegel :)
En Tamiya Panzer IV H 

Å det var som tusan fler Iv på g…
Ser bra ut Hampus! Hjulmall hade nog inte varit fel att ha!
Azgaron
hjulen på en IV är som en redig baksmälla
ni vet en sån när man lovar sig aldrig mer! 
men den här får du till kanon tails!
//pebben
Trevligt bygge! Jag byggde en sådan med Eduard zimmerit för några år sedan.
En dum fråga var köper man hjulmallar?
MVH/Roger

Greenhorn vet :=)
Snyggt bygge Tails
Det är så mycke pansabygge här nu så man blir själv sugen att påbörja ett dyligt bygge.

#13 Himla snyggt Tails! Kul att mallen kom till användning, den sparar som sagt en hel del arbetstid och svordomar speciellt då en tusenfoting som Panzer IV ska målas
.
#19 En sådan mall hittar du bla hos Sockelshop.
/Patrik
22# Det var en ny affär!
Köpte en hjulmall direkt den borde vara svår att slita ut.
Tack för tipset.
Roger

Ja en sån blir det när lönen kommer i slutet på månaden.

Ser kanon ut Tails 
Snyggt målat Hampus!
Azgaron
Ser utomordentligt bra ut Tails
Tummen upp.

Man ser inte så mycket skillnad. Allting trillade av så jag har fått limma igen här och var.

Bra utförd Iv Talis snygg camo. Hittat någon info om 806´an?
Bara vädringen kvar så kasta på den en risbuske.
Ser snyggt ut Hampus!
Azgaron

Kalasfint bygge Tails!!
Du är förbaskat duktig på att måla dina vagnar Tails
,inte utan att man blir lite avis på ditt kunnande 

Tack allihopa! Det var premiären av Tamiyas darkgreen(tror jag) och deras egna thinner. Blev lätt att måla när man fick kläm på blandningen. Nästan mer tur och guidning än skicklighet här 

Förbaskat snyggt målad vagn!
/ GeeKen
Ja pansar är man inte så värsta bra på, men så är du desstå bättre