Militära registreringsskyltar i 1:35
Sitter här med influensa på tredje dagen och känner att jag måste tvinga mig till att göra nåt vettigt istället för att ligga i soffan och titta på sunkig dag-tv. (OT, vi har 40-50 kanaler och allesammans suger stenhårt på dagtid… Det måste vara att jag är sjuk som gör att inställningen är negativ.)
Hur som helst håller jag på med några byggen av svenska stridsfordon i 1:35, en Pbv 401 och en Artilleritraktor m/40. Har letat lite på nätet efter dekalark med reg-skyltar men det verkar vara soprent på det området. Finns det överhuvudtaget nåt? Är det göra själv som gäller? Vi har färglaser på jobbet och grunnar på att göra ett test med den för att se vad som går att göra.
Jens

Har du inga bra och inspirerande filmer att titta på istället?
Jag har inte sett några liknande dekalark, men jag skulle nog pröva att skriva ut registreringsskyltar själv. Åtminstone känns det som om det skulle vara lika smidigt.
Krya på dig!

Skicka ett PM eller e-post till Desert-Erik, så kan han nog tipsa. Eller skriv en fråga till ErikG eller TheSwede på SoldF forum.

#1. Tanten är hemma och är sjuk samtidigt så det är flera om budet. Jag tänkte dock plocka fram en dokumentär om tyska Z-klass jagare och titta på när hon tröttnat på tv:n. Har även hela serien om Andra Världskriget i färger som jag tänkte ha ett maraton med under morgondagen. (Av nån konstig anledning är resten av familjen inte road av det…)

#3: Läge för en extra liten spelare och en egen liten TV som du kan smyga med i en undanskymd liten vrå …
Jag tycker det är lite dålig stil av familjen att inte uppskatta ditt filmval. Tala om för dem att du kan nämna många andra som verkligen skulle uppskatta de filmerna!