Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettföreningar-i-sverige
Läst 738 ggr
ElLobo
0

Dalarna invaderar Norge

IPMS-Norge anordnar Landsutstillingen norr om Oslo den 21-22 februari.

IPMS-Dalarna kommer att hyra minibuss och åka dit och deltaga. Hittills är fyra anmälda till resan.  Det finns platser kvar och är ni sugna på att haka på så är det bara höra av sig i tid.

Ni kan läsa mer om Landsutstillingen här.

StefanW
0

Inte i år, men hoppas att man får tillfälle att åka dit, gillar konceptet med att bo på hotellet och ha utställningen i samma lokal. Hur är prisnivån på maten och rum m.m.?

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Jag har aldrig varit där, men jag uppskattar också möjligheterna att ha allt på samma plats. Bara att bära upp alla inköp direkt till hotellrummet för att sedan gå ner och handla mer … Flört

StefanW
0

#2 Bara att bära upp alla inköp direkt till hotellrummet för att sedan gå ner och handla mer …

Det lockade ännu mer!

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

"Hotellet tilbyr rom til IPMS-medlemmer for 995 (enkelt) og 1195 (dobbelt)."

Läs mer på tråden om LU 2009  

Valutainfo: 1 NOK = 1.13 SEK

ElLobo
0

#3: Skrattande  Guld i mun Guld i mun  Guld i mun Förvånad Skrikandes Tyst

Flippermatt
0

1195:- / 2 modellbyggare i samma rum = 597:- kr …

Är det så farligt ?

mvh

Flippermatt

ElLobo
0

#6: Det är väl inte alls något dåligt pris! Riktig hyggligt tycker jag!

Flippermatt
0

Klart du ska hänga med EILobo !!!

denstore
0

Hade det inte varit så förbent långt upp, så hade jag inte fegat. Låter ju hur kul som helst.

StefanW
0

#6 Det var en bra prisbild! Antar att det är exlusive mat?

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#8: Ja, det hade varit intressant, men det känns som om jag måste avstå i år. Har ju bara jobbet kvar drygt två veckor till, så jag får väl börja dra åt lite …

Flippermatt
0

Maten är i högsta grad gratis på denna resa.. Näringen som kroppen behöver består i alla intryck av fina modeller som kommer att beskådas….

För dom som trots allt måste förse magsäcken med annat, så blir det en Pizza-Afton på hotellet på kvällen….

// Flippermatt

ElLobo
0

#12: Skrattande

karlrobert78
0

# 1 Kan vi inte ta hästtransporten som husvagn och ha med triangakök? Det finns gott om idustriområden i Oslo! Ta med batongen och handskarna så kan vi både "leka krig" med varandra och knacka bus som vill in i husvagnen!

//Marcus

Annette
0

#14. Jo, ni kan låna den. Kom bara ihåg att ta med återupplivningsutrustning att använda till Stefan när han fått en allergichockOskyldig.

karlrobert78
0

#15 Jag fick dock frågan i kväll, tror det var av Christer Manns pojk, om transporten bara gick att låsa utifrån så att han inte rymmer när vi är där inne! Jag vet inte vad han mena med detSkäms.

Jag tror vi skiter i det där med Norge, det verkar ju som det blir tillställning i Locketorp helgen efter - och då behöver man ju inte slagga i hästtransporten, om det inte är någon som proppsar på det!

//Marcus

Annette
0

#16. Ja, den går att låsa utifrån Glad.