Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 5191 ggr
GeeKen
0

GeeKens BA-20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såja, nu jäklar är jag igång på allvar!

Öppnade kartongen till min BA-20 från Dragon. Vid första anblicken såg den riktigt fin ut. Vid andra, tredje och fjärde anblicken insåg jag att den här lille rackar'n kommer att kräva mycket arbete!

En hel del missar i gjutningen, mycket "junk" sitter kvar på delarna. Den här kräver mycket arbete med skalpell, slippapper och spackel.

Det tog nästan hela kvällen att rensa en av de tre gjutstammarna. Har hittat en gjutmiss hittills som måste byggas upp med spackel, men det blir nog bra när det blir klart.

Håll i er, för det här lär ta tid!
Kommer att presentera bilder senare. Orkar inte ladda kamerabatterierna ikväll. Natti natti allibaddi!

Glad

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

denstore
0

Hujedamig! Du måste ha ett starkt drag av självplågeri, i.o.m. att du börjar med en sån modell. Nästan så att jag tycker du skulle packa ner den, och greppa tag i något annat mer byggbart.

Azgaron
0

Intressant modell Geeken! Låter inte kul att det verkar var mycket extra jobb på den! Lycka till med byggandet!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

#1: Jo, ibland känner man så, men så är det ju också en utmaning att ta sig an något sånt här och ändå få till det, så kör hårt Geeken

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
0

Oj vilken modell du kommer att bygga nu.
Lycka till de lär du nog behöva me den Skrattande

WildeSau
0

Det är en häftig A-Ford, det där.

Ska du bygga en konfiskerad finsk BA-20 av den ?

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Tunnan]
0

Måste har vatt ett himla drag i den kärran
Det kommer ju in med värsta bredstället på bildenSkrattande

denstore
0

Du vet, slut på vodka och rödbetor, nerförsbacke och ett viktigt möte med kamrat mamma därhemma, då går vad som helst fort en stund….Skrattande

[Tunnan]
0

He he  ty dee Skrattande
Måhända lite pissnödiga också Flört

denstore
0

#8 Antagligen.Glad

GeeKen
0

Såg kärran på Parola pansarmuseum (Finland) i somras och det var kärlek vid första ögonkastet. En fulsnygg liten rackare!

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Ba20_parola_1.jpg

Fick fixat till schabloner i morse innan jobbet och ska prova dem ikväll. Pilligt värre! Swastikorna blir 5x5 mm, men det ska nog tusan gå - om bara vinylen inte reagerar illa i kontakt med färgen. I min hjärna kommer de att fungera fint i alla fall!

Skrattande

Men som sagt, det här bygget lär ta ett tag. Återkommer med bilder ikväll.

Dags för kaffe igen!

/ GeeKen

TommiN
0

Lycka till GeeKen,hittade en bild på en BA-10,fast det är ju inte den du bygger,men jag postar den iallafall.Glad

GeeKen
0

Dom är sååå jäkla maskulina - nästan som min lilla C30!

Skrattande

Bifogar bild på nästan klara schabloner.

/ GeeKen

WildeSau
0

Jag som håller mig till den mindre skalan får nöja mig med den här.

Suomen panssarit i 1/72 BA-20M

GeeKen
0

Schablonerna fungerade precis så som jag tänkt mig!

Skrattande

Vinylplottern på jobbet kommer att användas flitigt framöver!

Kommer att viga kvällen åt att fortsätta rensa delarna från jox. Med lite tur kanske jag kan börja på själva bygget i helgen… Med lite tur!

/ GeeKen

TommiN
0

Jädrans fint GeeKen,vart ju lyckat det där.Glad

GeeKen
0

Jäpp… Och från och med nu är det bara frisörer och gamla tanter som håller på med dekaler, så det så!

Skrattande

/ Tyk-GeeKen

Azgaron
0

Snyggt jobbat Geeken! Kul grej med bildspelet!

Azgaron

StefanW
0

Tummen upp för bildspelet! Lycka till med bygget, håller med om att den är så ful att den måste byggas…Skrattande

Stefan - Modellbyggare

denstore
0

Grymma schabloner! Kan man anlita dig?Glad

AeroTech
0

riktig snygg kärra…

Proosen
0

Vad kul, då vet jag mitt kall framöver. Frisör! Visserligen kan jag ju alltid gå till någon kirurg när jag blir äldre men frisör låter trevligare än operation.

Det blev riktigt snyggt det där GeeKen!

Niclas

GeeKen
0

Denstore: Appselut, bara jag kan få vektoriserat original i pdf-format. Inga problem. Min lilla swastika var på gränsen till hur litet det går att skära med vinylplottern.

Försökte även med 3x3 mm, men då lyfte skalpellen upp vinylen och det blev nerplockning av huvudet och rengöring.

Ska testa mer med schabloner och spruta. Skit kul asså!

Flört

/ Vinyl-GeeKen

WildeSau
0

#10 Då kanske du har några bilder på den finska Stug 40 på muséet?

#12,14 Riktigt snygga, de där.

Är det en Craft ROBO ni kör med ?

denstore
0

Låter ju fint! Ska kolla upp hur originalen ser ut.

GeeKen
0

Vi har en Summa WinPlot på jobbet. Klarar upp till 600 mm bredd på vinylrullen. Och den går varm - bästa investeringen jag gjort till avdelningen!

Ska se vad jag kan hitta för bilder på hårddisken - återkommer!

/ GeeKen

GeeKen
0

Jaha, nu trodde ni allt att jag tappat sugen och börja porrsurfa istället, men TJI FICK NI!

Skrattande

Har ägnat helgen åt att (när jag lyckat smita ifrån tanten) jobba stenhårt med min BA-20.

Har slipat som en blådåre, primat allting och dragit på ett första lager lack. Dessutom har jag ägnat mig åt lite småpill/terapiarbete genom att bl.a. borra upp avgasrör och MG-pipan.

Körde lite "torrsim" ikväll och "torrpassade" karossen med hjälp av häftmassa och maskeringstejp. Upptäckte till min fasa att det kommer att behövas en sjuhelvetes massa spacklane för att få bygget någorlunda tät.

Tog med kameran från jobbet (Canon EOS 300D) men glömde, i min iver att få komma hem, batteriet!
Återkommer längre fram med bättre bilder.

När det gäller bilder från Parola så hittar jag inte någon bild på just den BA-20 som står i utställningshallen. Den ligger på nå't memorystick någonstans i röran. Har däremot lite bilder på finska Stug och T34, samt ett jädra fräckt pansartåg. Återkommer när jag hittat minneskortet.

/ GeeKen

GeeKen
0

Och här kommer bild på torrpassningen… Om nu någon skulle "gå igång" på det!

Cool

/ GeeKen

Sven-Erik
0

#27. Ser himla bra ut GeeKen! Mer bilder!

Azgaron
0

Ser bra ut Geeken! Inte alltid lätt att få ihop karosser som byggs på det viset snyggt!

Azgaron

GeeKen
0

Tack ska ni ha för de uppmuntrande orden på vägen!

Passningen i modellen lämnar en hel del att önska. Sedan finns det inte mycket till "pluppar" att passa efter. Hela karossen är totalt "plupp-lös" vilket innebär att hela skiten måste meckas ihop samtidigt (har mardrömmar om detta).

Underredet funkar rätt bra att få ihop. Sista bitarna ska monteras i morgon. Har bara fått borra lite grann i motorblocket för att få plats drivaxeln och borra fyra nya hål för bladfjädrarna.

Säga vad man vill… En liten BA-20 är en utmaning för en nybörjare!

Glad

/ GeeKen

TommiN
0

Lycka till GeeKen,det här grejar du lätt..!

PonCar
0

Spännande val av fordon! Är det skala 1:32?

#10: Tänk va, Parola Pansarmuseum -det ramlade vi på mer eller mindre av en slump när vi (jag, brorsan, nyfödda syrran, farsan, morsan, mormor, morfar) på 80-talet reste runt i Suomi i en VW-buss och bla besökte platser som min, nu sedan många år hädangångne, morfar hade varit på under kriget. Dom måste ha satsat rejält på museet efter vad jag kan se, jämfört med hur det såg ut då, för mer än 20 år sedan. Minns fortfarande hur impade brorsan och jag var av den mastodontiska T-28:an som stod där i skogen. Vad jag minns stod då de flesta fordonen o pv-pjäserna helt oskyddade utomhus. Kul att se att det finns kvar och har utvecklats!

Lycka till med bygget! Ska det bli nåt diorama till?

PontusGlad

GeeKen
0

Jo, museet i Parola är verkligen imponerade och är man pansarfetichist så är ett besök där ett absolut måste!

Merparten av vagnarna står uppe i två långa rader i skogsbacken, men de underhålls noga och flera av dem är i körbart skick. De har också byggt upp en stor pansarvärnsställning med löpgravar och en korsu. Helt plötsligt när man springer runt i löpgravarna är man inte "vuxen" längre och fantasin skenar lätt iväg.

Bygget… Jo, håller nu på att färdigställa de sista smådelarna och har nästan fått ihop hela chassit. Men jösses, vilken dålig passning på en hel del av bitarna. Skalpell och slippapper får bekänna färg!
Av de alldeles för få passhålen är en stor del felplaserade (jo, jag håller i ritningen på rätt håll) och flera hål lyser med sin frånvaro. Lite lätt irriterande, men det går sakta framåt och jag försöker se det som en intressant utmaning.

Diorama… Jojomensan, det är tanken!
Har den (tillsammans med två andra) i stort sett klara i huvudet och skisser finns färdiga.

Det är nästan som sex det här… Man vill gärna "ge järnet", men samtidigt är det jädra gött å hålla på liksom!

Skrattande

/ GeeKen

gigabyte
0

#26 - 27 , faller in i hyllnings kåren , ser mycket bra ut , ett kul objekt du har valt som bygge , BA-20 ser härligt ful snygg ut  finnes inget strömlinjeformat där inte ,härligt knölig Skrattande

TommiN
0

Typiskt ryssbygge,inga härligheter…men dom gör jobbet..Glad

Exelon
0

Den blir säkert bra GeeKen efter ett par nervsammanbrott!Glad

Gör den inte för snygg nu då känns den inte riktigt rysk.Skrattande

#35 Det är väl ryskt i ett nötskal, funktion före komfort/design som en gammal 240.  Allt brukar vara så grovgjort så det finaste verktyg man får använda är 5kilos släggan och spetet.

TommiN
0

Skrattande så sant.

GeeKen
0

Jag harvar vidare med min lilla BA-20. Underredet är klart, hjulen monterade och så även inredningen inne i kärran.

Nu återstår det "roliga", nämligen att försöka få ihop karossens många delar. De är inte direkt självbärande och det finns, som tidigare sagts, inga "pass-pluppar" att ha till hjälp.
Jag gissar att jag får limma ihop hela skiten på en gång och sedan sitta i någon form av lotusställning för att hålla alla bitar på plats tills limmet torkat framåt natten.

* mild svordom *

Kom över ett par riktigt schyssta frigolitskivor på jobbet. De är av härligt kompakt kvalitet (inte så'na som transportskyddar prylar i frakten asså) som mina kollegor använt i skyltningssammanhang. Testade att skära och karva utan att det blev massa damm och äckliga statiska småbitar.

Glad

Fråga: går det att spackla eller hälla gips över frigolit? Fäster det?

Vad annat kan man ha att skulptera med?

/ Klister-GeeKen

gigabyte
0

Gips funkar bra på gipset kan du sen ta sandspackel , sandspacklet är lite lättare att arbeta med än gips vid skulpterning o dyligt

GeeKen
0

Åll rajt, tusen tack!

Skrattande

/ GeeKen

GeeKen
0

Efter ett par dagars ångest tog jag mig igår mot till mig att limma ihop karossen. Jag hade torrpassat den några gånger tidigare så jag visste vad som väntade.
Inte nog med att många bitar var tvugna att monteras samtidigt, några av dem verkade vara tillverkade i fel skala.

Har nu ägnat två kvällar åt att spackla och alipa. Efter att ha skickat i mig ett gäng pilsner (Finlands självständighetsdag) satte jag mig med airbrushen. Har lackat hela kärran, Mörkat på skuggor och skarvar med lite mörkare nyans och jag är…

Riktigt nöjd faktiskt!

Skrattande

Iwatan fungerar över förväntat på finliret. Och det är en jäkla känsla i sprutan. Det ger verkligen mersmak!

En sak… Först bygger man en modell, spacklar, slipar och gör den fin. Sen tillbringar man flera timmar med att smutsa ner den och försöka få den att se skitig och sliten ut. Märligt asså!

I morgon lägger jag upp lite bilder på bygget, samt på en gjutning i gips av ett kommande diorama (om jag får loss skiten från gjutformen).
Hade tänkt ladda upp bilderna nu ikväll, men är har virvelvinden i hjärnan (tack Karjala pilsner) och dessutom avslutade jag byggkvällen med att parkera mitt nybytta skalpellblad i vänster långfinger - hela vägen ner till benet (i fingret - inte mellan bältet och skorna asså).

Skäms

Sov gott vänner… Med händerna på täcket!

/ Plåster-GeeKen

TommiN
0

FUUUSK!!!Vart har du fått tag på KARJALA!!!!(bästa ölen som finns)

Ajaj,låter inte bra det där med skalpellen,du får nog ta några extra öl bara för den sakens skullGlad.

Ser fram emot bilderna.

GeeKen
0

Köper på mig så många flak jag får in i bilen varenda gång jag kommer hem från Finland.
Sen har de faktiskt Karjala på Bordershop också, men där är de rätt dyra tyvärr - åtminstone om man jämför med den vanliga ful-ölen.

Alkoholen måste tunna blodet på något sätt, för jag blöder fortfarande ymnigt. Får nog ta och sparka upp tanten som ligger å sover nu. Vaffan, är hon skutsjuksköterska så får hon väl ställa upp å rädda livet på mig, typ…

Skrattande

/ Blod-GeeKen

Sven-Erik
0

#43. Det där låter illa GeeKen! Det blir så himla djupa sår av hobbykniven så det kanske är bäst att du väcker gumman och låter henne titta på det. Trist avslut på kvällen! Rynkar på näsan

StefanW
0

Inte behöver det bli en trist avslutning om hon tittar på den?

Tungan ute

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#45. Nej det har rätt i Skrattande Vi får väl hoppas att de följde din tråd där!

GeeKen
0

Nu har jag plåtat den lille rackarn… Ja, min BA-20 alltså!

Flört

Status den 7/12 2008:

Underredet är färdigt, sånär som på främre kofångare som måste modifieras för att passa.

Inredningen är klar och på plats.

Huvuddelen av karossen är fixad. Återstår allt smått, såsom att montera fönsterluckor, dörrar, en massa handtag, lyktor etc etc.

Tornet är färdigt för montering. Alla delar är klara men ej ihoplimmade.

Dekalerna skiter jag i, det får bli sprutmålade finska svastikor med egentillverkade mallar. Ska bara mäta upp så jag får någorlunda rätt storlek.

Ska smutsa ner den ytterligare. Har jobbat en hel del med torrborstning och saltning på underredet, insidan av skärmar, på däck och fälgar samt på nederkanterna av skärmarna - och börjar få rätt bra kläm på hur jag ska göra.

Sedan blir det sjösättning - karossen ska monteras på chassit. Skär jag bara inte sönder fler fingrar så borde det ske nästa helg - med lite tur.

Diorama? Tja, jag har hittat en lämplig tavelram så jag ska ta coh bygga på. Vet inte om det blir frigolit eller gips (det senare är så jäkla kul att det lutar åt att jag dammar ner hela köket med gipsdamm igen).
Har även en liten figur som ska vara med, men det blir en senare historia.

Tja… Nu återstår bara lite bilder.
Håll till godo.

/ Pansar-GeeKen

GeeKen
0

Bild #1

GeeKen
0

Bild #2

GeeKen
0

Bild #3

StefanW
0

Tycker att du har kommit väldigt långt med bygget! Mycket snyggt, skall bli skoj att se vad du kommer med för idé till diorama

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Jösses vilket fint bygge
Att du har byggt modeller förr, det syns allt.Flört

Hoppas det gick bra med ditt finger GeeKen ?Förvånad

starhawk
0

Dina tidigare inlägg tydde ju på att det var på väg rakt åt kaputt, men det där ser ju riktigt fint ut. Lycka till med fortsättningen, och ta hand om ditt finger, det finns bättre ställen att förvara skalpellen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

gigabyte
0

Snyggt bygge , gillar den skarpt  !!!!

Exelon
0

Håller med Giga snygg bil.Skrattande

TommiN
0

Riktigt fränt bygge GeeKen!

Sven-Erik
0

Den här har du verkligen fått till bra! Gillar slitaget och vädringen.

[Henke29]
0

Ser kanon ut tycker jag me förslitning mm..
Bra jobbat helt enkelt..

Henke

GeeKen
0

Tusen tack ska ni ha!

Skulle montera ihop kaross och chassi, men upptäckte att jag monterat ett fäste till kylaren bak-å-fram. Fick skära loss den och limma tillbaka. Så går det när man tror man kan klara allt utan ritningar och beskrivningar.
Fick även slipa ner en del i karossen för att kunna få dit chassit ordentligt i morgon. Ska bli spännande att se hur det kommer att fungera (ska använda skyddshandskar)!

Flört

Natti-natti allibaddi!

/ GeeKen

Azgaron
0

Ser ju mycket bra ut Geeken!

Azgaron

Proosen
0

Snyggt byggt Geeken!

Det är ett himla fränt fordon och du verkar inte ha legat av dig nämvärt i ditt byggande. Det ser skitbra ut tycker jag.

Niclas

ElLobo
0

Jag tycker det ser bra ut!

PonCar
0

Håller med! Riktig "kultbil" på ryskt vis detta. Och du har verkligen fått till rätta looken. Kul bygge att följa! (i såväl nöd som lust…)

GladPontus

GeeKen
0

Sitter här och beundrar bandaget på vänster långfinger.

Bjöd mina kollegor på ett gott garv i morse. Jag är nämligen något av en "skalpell-polis" på jobbet, som ständigt övervakar och kommer med snusförnuftiga förmaningar om hur skalpeller och stållinjaler ska användas för att skona fingrarna… Och nu har jag halvt karvat av fingertoppen själv. Nedrans!!!

Tanten (sjuksköterska) gjorde en fin insats med strippar (inte dansen - det är små remsor man drar ihop sår med), tejp och kompresser. Lite knepigt när jag lirar Day of Defeat på nätet bara. kan inte använda [W], så min gubbe står still. Nedrans!!!

Nåja, det som inte dödar (förutom i Day of Defeat) det härdar!

Skrattande

Ska klämma en pilsner och låsa in mig i mitt lilla hobbyrum och försöka komma en bit närmare avslut på bygget.
Det värsta finliret återstår - nämligen det tunna räcket runt överdelen på karossen. Nedrans!!!

På återhörande!

/ Kniv-GeeKen

denstore
0

Lycka till GeeKen! Alltid lika upplyftande att läsa dina byggupplevelser. Skrattande

Fint resultat har det ju blivit också.

GeeKen
0

Nu är jag inne på slutklämmen. Det allra mesta är monterat och sprutmålat. Endast kofångare fram, räcket (förutom fästena) och de finska swastikorna återstår.

Ska försöka lägga upp lite bilder senare ikväll.

Hade ju tänkt mig ett litet diorama med en svart tavelram som bas, men hittade ett lite anorluda koncept: [dioramaidé]

Skrattande

Ska kolla om tanten kan tänka sig att hoppa över Lübeckresan nästa helg till förmån för lite hobbyinköp. Håll tummarna!

/ Optimist-GeeKen

WildeSau
0

#66 Du får väl följa med till Lübeck? Glad

Kolla Hobbyshop Dietrichs

GeeKen
0

JÖSSES!!!

Skrattande

/ GeeKen

GeeKen
0

Som ni alla förstår har jag blivit helt överöst med PM och mail från medlemmar här som är sååååå intresserade av hur det går med min lilla BA-20!

Nu börjar jag närma mig målsnöret och endast ett par småsaker återstår:

Limma på glasen på lyktorna (vet ej hur jag ska måla innanmätet).

Vädra lite till och smutsa ner.

Fixa lite ros-rinn runt bultar och gångjärn (vet ej hur jag gör detta heller)

Nåväl, här kommer lite bilder, så håll tillgodo!

/ GeeKen

GeeKen
0

En till…

GeeKen
0

En till…

GeeKen
0

En till…

GeeKen
0

En till…

GeeKen
0

Och en sista liten bild…

/ GeeKen

denstore
0

Finfint, GeeKen!

[Tunnan]
0

Ser väldigt bra ut GeeKen
Det märks då inte att du varit ifrån limmadet några år.

GeeKen
0

Någon vänlig själ om kan förklara för mig följande:

1. Vad målar jag innanmätet i lyktorna med för nyans?

2. Hur limmar man säkrast (utann kladd) fast glasen?

3. Rost-rinn? Hur får man till det på ett snyggt sätt?

Ska ta och sätta mig med mitt lilla diorama i morgon. Ram är fixad. Samma sak med gips och väggspackel samt en massa brädor till staket (McDonalds kaffeskedar i trä och grillspett i trä) samt lite turf, smågrus o.dyl.

Håller redan på med en liten finsk soldat som ska vara med (på sätt och vis) på ett litet hörn (det var den göken jag karvade i när jag slant med skalpellen).

/ GeeKen

GeeKen
0

Tusen tack!

Det är i vilket fall som helst riktigt störande att passningen var så kass i den här modellen. Det syns i nederkanten vid motorhuven och fotplattorna. En förskjutning på nästan 1 mm, vilken inte gick att fixa (jag orkar banne mig inte sitta och spackla upp hela fronten för den saken - än)!

* tung suck *

/ GeeKen

pebben
0

den blev ju bara helt underbar Geeken  Skrattande

måsste nog skaffa en sån där har hafft en
som gick på räls minns inte bolaget men det
var i nån kalle anka plast! det här ser mycket
bättre ut! väldigt bra jobbat!

//pebben

[Tunnan]
0

Ja men…handen på hjärtat, var det inte lite glipor här och var på dom där gamla bilarna?
Jag menar det var väl inte nån jättepassform på riktigt heller Förvånad

GeeKen
0

Hehehehe… Förvisso, men det stör mig något fruktansvärt!

Får köpa en till och göra rätt nästa gång.

Glad

Kom på att missat de två trälådor som ska vara på fotplattorna också, men jag och mina bruna nyanser från Tamiya kommer inte riktigt överens om hur de ska se ut när jag blandat till dem.

/ GeeKen

StefanW
0

Reflektor, Hu11 är en klassiker, eller varför inte lite BF eller köksfolie? lite lim i botten och tryck dit med en tops!

Lim till glasen, vitlim (trälim) eller Humbrol ClearFix så immar inte glaset igen!

Rostfärg finns, går bra med en brun som man tycker passar! Tillse att det finns någon lack på ytan innan du börjar!? Ta sedan ytterst lite färg på t.ex. gångjärnet, doppa sedan penseln i lite thinner och dra ut (ner) färgen som om den hade runnit. Tänk bara på att om bilen inte är allt för gammal så har det nog inte hunnit att börja rosta allt för mycket ännu! 

Säg till om jag kan röra till det lite till för dig!

P.s. Snyggt býgge!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Exelon
0

Flört#78 Har någon full finne(GeeKen som sniffat lim) varit och parkerat den i ett dike/sten så blir dom inte så raka i chassit mer.

Azgaron
0

Mycket tjusigt Geeken! Ser riktigt bra ut så långt!

Azgaron

GeeKen
0

Hela bygget är målat med Tamiya akrylfärg.

Går det att jobba vidare med Humbrol, utan att förstöra det som redan är lackat?
Ställer mig frågande till hur akrylfärgen kan reagera mot thinner, men jag tänker på tantens visdomsord: "tänk inte så mycket, det blir bara fel"!

Vill ju inte få med första bygget i GB #10 Återvinnig dagen efter man är "klar" med den.

Skrattande

Tack för tipset med ugnsfolie. Ska testa det och dessutom försöka limma glasen med trälim ikväll.
I morgon bär det av till Lübeck (glywajn- och wurstorgie) och ett besök på pråmen. Takboxen är monterad och färdig att fylla upp med "godis"!

/ GeeKen

ElLobo
0

#69-74: Ser fint ut!

Ha det bra i Lübeck!

pebben
0

#85 det brukar gå bra när jag lägger wash i alla fall
en viss risk finns ju alltid men vad vore modellbygge utan spänning?
gnugga inte för mycket bara Skrattande

//pebben

GeeKen
0

Åll rajt!

Ska göra ett par tester på en bit Forex som jag testat å blanda akrylfärg på tidigare. Bäst å vara lite försiktig så här i början.

Tack för tipsen alla!

/ GeeKen

gigabyte
0

#69-74  snyggt Geeken CoolGlad

WildeSau
0

Instämmer i kören.

Snyggt bygge! Glad

GeeKen
0

* rodnar hysteriskt *

Tusen tack ska ni ha!

/ GeeKen

[Henke29]
0

Mycke fint bygge du har fixat till GeeKen Skrattande
Ser fram emot redan nästa byggen du ska fixa till..

Henke

GeeKen
0

Tusen tack!

Hähähä… Letar med ljus och lykta efter "just DET bygget"… Vet precis vad jag vill ha, men törs inte säga vad - vill ju inte bli överbjuden på Tradera om "just DET bygget" skulle dyka upp liksom! *)

Skrattande

Får väl se vad som händer… Har tre dioramor på gång. Samtliga är klara som skisser. Av dessa är en färdig gjuten i gips, men har inte vågat försöka få loss den än (väger drygt 1 kg). En har jag byggt upp en gjutform för (den till BA-20:n). Den sista finns enbart som skiss, men kommer att bli kanonfin någon gång i framtiden.

Ska pula ihop min lilla tyska pansarkanon i julhelgen. I brist på annat.

/ GeeKen

*) Fy tusan vilken härlig kille jag är ibland!

StefanW
0

#93 Skrattande

Stefan - Modellbyggare

denstore
0

#93 Ryska T-35 eller T-28 i finska dekaler, kanske? ICM´s modeller är rätt fina.

GeeKen
0

Fortsätter i ny tråd: [GeeKens BA-20 v. 2.0]

/ GeeKen

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer