Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1452 ggr
Temeraire
0

Humbrol-burkar

..är det bara jag som tycker att det oftast är väldigt lite färg i Humbrol's färgburkar? har de inga större burkar? Tamiyas burkar är lite större, va?

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

ElLobo
0

De har enamel-färger i både 14 ml och 50 ml burkar, och så finns ju 150 ml sprayburkar.

Raldor
0

Brukar du pensla eller använder du Air-brush? Tamiya-färgerna ska helst sprutas för att få ett bra resultat.

starhawk
0

Det finns som sagt större burkar men man ser dom nästan aldrig, t.o.m. sprayburkarna är vanligare, sen är det frågan om lock, själv föredrar jag definitivt skruvlock, fast dom senaste Tamiya-burkarna var det inte mycket i, sist så var dom fyllda hela vägen upp, nu verkade det bara vara halvfullt, och dom stora Tamiya-burkarna har visst försvunnit helt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

De större 50 ml-burkarna finns oftare i färghandeln än i hobby- och leksakshandeln.

[Henke29]
0

De finns ju större färgburkar..
Som tur är så har min Färghandel dom lite större burkarna av Humbrol hemma ibland.
Annars tar dom hem.
Skönt att veta om nån färg skulle ta slut så man slipper åka till Kalmar..

Henke

WildeSau
0

Modelcraft i Malmö hade ett bra utbud på stora Humbrol-burkar sist jag var där.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

NBISaladin
0

Tamiyas o Gunzes småburkar innehåller 10ml, så Humbrols 13ml är inte så tokigt Glad

Det är tjockt glas i Tamiyas o Gunzes burkar tycker jag… lurigt.

/Hasse

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

#7: Då har du inte sett ett par Model Master burkar jag råkade komma över, det är definitivt mer glas än färg i dom. Som tur är så har jag inte sett mer av dom, dom vanliga Model Master burkarna är ju annars rätt innehållsrika

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus