Figurer och olja
Cyberdeamon berättade för mig om att man kunde använda sig av olja på figurer. Jag har provat lite och vill dela med mig av de fantastiska resultaten…. Och lite bilder så man kan jämföra….
Det ska tilläggas att jag precis hittade närbildsfunktionen på kameran… Vem läser manualer?
Först upp är en gammal T34 från ett tag sedan. Jag kan ju säga som så att där var en motor som följde med denna vagnen… och en poster på Abba. Figuren grundmålades och fick sin hudfärg och så men inga skuggor eller highlight. Bara en grövre wash som fick sjunka in. Allt gick snabbt att genomföra och resultatet blev helt fantastiskt!!

Riktigt fina gubbar Tails! Jag tycker iof att dom var "snygga" allihopa…#3. Är det Wittman?
ser ut som du är på mycket god väg med dina figurer och har hittat en bra bas att gå vidare på ,, gillar speciellt bild #2 förstår att du är nöjd med detta , mycket fint gjort , jag har hela vägen kvar med mina figurer ,,, drar mig för att bygga dom ,,, men skall jag göra dioramor så måste jag ta i den biten nu

#0 Vilken typ/sort av oljefärg använde du?
/Patrik

Fina figurer Tails!
Stefan - Modellbyggare

Tack alla! Jag använder mig av en riktigt billig färg som heter "oil painting" och köptes i en 10:a affär. Har hört att Migs abt 502 färger ska vara super.

Himla snyggt!
Det här måste jag testa. Och eftersom jag inte har någon katt så kommer jag att testa på tanten när hon sover!

/ GeeKen

#9: Ska vi hälsa på dig på sjukhuset? 

Bårhuset är nog ett bättre alternativ att leta på!

#11:
Ja, fullsmetad gipsvagga blir det väl i alla fall. Man brukar ju säga att människokroppen innehåller 206 ben, men när GeeKen kommer in på sjukhus är det väl åtminstone 618 … 
Väldit fina figurer Tails ;)
Du kan få överta och måla mina från Trumpeter till stridsvagnen Abrams me Irakcamo 
Skala 1/35

Låter enkelt måste täste ditt sätt på min pansarbesättning, till Trumpeters Sture Emil som jag håller på att slutföra.

Är det Bruce Willis där på bild 1? 
Jag tror jag skall försöka med olja också, men jag är idel frågor!
Grundar du med vanlig hudfärg? Och sen washar med vad för oljefärg?

#9 Hon kan ju inte bli arg för hon lär ju få sjukt fina skuggor! Se nu till att du inte skuggar gropar runt ögon näsa mun. Då kanske hon blir en 80taggare utan att du vet ordet av..
#13 Na… Jag bantar nog det 
#15 Tror det är en inavlad ras från sibirien eller något. Kan mycket väl tänka mig att genbanden inte är skitbreda ute på steppen. Jag grundar med humbrol vi eller ljusgrå. Sen vanlig acryl som bas till hud och uniform och mössa. På det har jag bara lagt ett lager grovare brun wash. Och resultatet ser du där.
Man får torka lite med topps så det inte blir stora sjöar runt ögonen men det fixar toppsen på autopilot. Oljefärgen är som sagt en skitfärg som jag hittade på en 10:a affär. Tror du kan ta vilken oljefärg som helst med"burned umbra". Men som redan sagt "Har hört att Migs abt 502 färger ska vara super"
mvh Hampus

Köpte ett "kit" med oljefärg på biltema, dom fungerar fint till det jag använder oljefärg till.

Kom nu inte och säg att det handlar om vuxenlekar, för då blir jag vansinnigt avundsjuk!

/ GeeKen

Ja du GeeKen sån tur har jag inte heller. Men till att fixa washer och dyligt duger den till.

Ser jäkligt bra ut, hoppas man själv kan bli lika duktig.