PzKw IV Ausf.H

Vad är cirkeln på taket och vad har du använt för färg? Ser bra ut för övrigt.
Mvh Hampus

Ja du Hampus….ingen aning vad det är för cirkel,vagnen är en Fruhe-version??
Färgen är Humbrols 83.
snyggt TommiN ,
Ser bra ut Tommi!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Snyggt!
Lite nyfiket: Vad grundade du med, och hur många lager gul har du lagt på?

"2 det mindre hålet framför luckan var ämnat för ett närstridsvapen på ausf H, men pga brist på dessa pluggades hålet igen med plåt
/thomas

Ärligt talat det enda jag har gjort är först preshadat med svart,och sen på med ett lager gult,har inte primat vagnen alls.
#7 den stora ringen runt torn luckan då?

#8 Det är för montering av vagnschefens MG34.

Ahha..
Har jag missat det eller, vad är det för märke på denna vagn, Dragon eller…?
Fisken33

Tamiya är denna sats.

#8 Skönt att höra. Hade nästan gissat på något glipskydd till vagnchefens lilla tornlucka.
Mvh Hampus

Ser bra ut!
Kommer att bli spännande att följa detta.
/ GeeKen

Ja det här bygget såg roligt ut med extra skydden på,men idag så har det stått stilla,fick snedtändning och rensade ur garderoben!!??
Tur det,hittade i en gammal flyttkartong tre burkar med Humbrol akrylfärg,som jag inte ens hade öppnat,inhandlade typ 10 år sen.
Sen har man fått för sig en grandios idè att scratchbygga nån sorts rymdskepp,så man har suttit och skissat lite halvt som halvt.
Ser bra ut de hära Tommi :)
Mums nu blev ja sugen när du sa Rymdskepp
Blir de nån typ StarWars skepp eller nått eget påhitt ??
Henke

Det blir alldeles efter egen fantasi(skallgång här hemma efter material till bygget)hade väl planerat att den skulle bli en meter lång kanske,beror på designen.

Om man bara hittar material…..

#19: Material finns överallt! Det gäller bara att vara öppen för det som finns. I stort sett allt som är av plast kan ju användas (en del är bättre än annat …); tvålflaskor, burkar, CD-fodral, tandborstskaft, pennor, tejphållare … Kör hårt! Jag är nyfiken på ditt rymdskepp!

Jajamen Lobo,spanar in allt som kan användas här hemma..frugan tror att jag är lite skum när man kollar in en schampoflaska..

#21: Men du får nog låta nappflaskan vara … 
se där tommin! fin fin den där!
pebben
Ser mycke trevligt ut Tommi
Fortsättning följer 

lite framåt har det gått,har målat lite mer.

Jag har piskat i gång min Pz J nu. Tamiya går väl relativt snabbt med nu under de mörkare vinterkvällarna. Dragons J Later får nog vänta lite.