Normandie 1944
Hej håller på med ett Dio på http://z4.invisionfree.com/Flips_Model_Corner , har fått klar ena gavlen , läkt till takteglet plus hundra saker till skall göras ,,,,,,,,,,,,, en bild alla fall

#0. Fantastiskt fina stenväggar du får till! Fattar inte hur du gör…
Lycka till med diot! Kommer att hålla ett öga på det här! 

Nämen huset har börjat tagit form. Ser snyggt ut bra jobbat Giga

Ser riktigt bra ut Giga.
Mycket tjusigt Giga!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Mycket realistiskt hus!! Klart snyggt bygge!!
/Patrik

Häftigt!
Den här har jag väntat på!
/ GeeKen
Mycke snyggt giga
Det här kallas kreativitet

Mycket snyggt! Jag gillar dina byggnader!
Hellsefyr vad snyggt!
Det är när jag ser sånt här som jag blir riktigt avundsjuk. På riktigt alltså… Det är många år sedan jag slutade vara avundsjuk på andras prylar, men kunskaper och färdigheter -det är en annan sak. En stilla vädjan: kan inte du när du får tid och lust göra en "hur gör man" med bilder och grundtips runt gipsarbeten för oss noviser? Jag har en del idéer runt ett projekt men vet inte riktigt hur jag ska komma igång.
Hoppas att vi får se fler bilder snart!
Håller med övriga! Mycket fint har du fått till detta lilla stenhus. Skulle kunna gälla för en gotländsk fiskebod också… Har du format varje "sten" för sig i gips o sen "murat" upp väggarna, eller har u utgått från en slät gipsvägg o sedan karvat ut stenstrukturen? Bara nyfiken…
Pontus
Tackar för allt beröm , ni är all för vänliga
, Nicke o pontus med flera detta är mitt tredje gips bygge o mitt första med denna med typ av byggnadsteknik , så detta är rent läro projekt även för mig , men nå väl,,,, på detta bygget så gör jag så här , en bit kartong som du limmar ett par små träribbor på baksidan, dra på gips där så har du en färdig baksida med trä reglar och som blir styv, sen ta ett lock med ca 3-4 mm höga kanter (typ lock till smörpaket ) fyll locket med gips , låt stelna , tag en en vanlig fogsvans och skär så tjocka skivor som du vill ha , men det är inte så lätt , utan du får vara mycket lätt på handen , knäck dom på längden o fäst dom med vanligt trälim … hoppas att du blir klokare av mitt svammel en bild

Giga!! du gjorde min dag enklare! Hade planer på att gjuta så i lera, du vet så svårt det e att få skarpa kanter/ojämna med lera. Allt blir lite så där mysigt runt!
Har införskaffat hus fix så det blir riktig gjuting mellan gipset.
Nu när tanten jobbar helg blir det Sm i gipskladd i köket!
Lycka till med gipsandet , det är ett underbart material att arbeta med , men såga gipset ute på balkongen , gips damm skitar ner så in i bänken .

Ja där är det vitt sen modernatur har lagt nåt vit kallt jäkelskap på hela balkongen! Ska bygga upp en platta först men det ska inte ta hela dagen.
Du är en äkta gipsgubbe giga 

Giga=gipskatt? 
Ännu en AHA-upplevelse rikare!
Tack Giga.
Pontus
#17-18 Mjauuuuuuuuuuu
#19 kul att min något kryptiska förklaring kommer till nytta 

Wow Giga!!! Sanslöst fint bygge du tåtar ihop! Detta går väl under kategorin "hantverk" om något. 

Über-fräckt!
Lika spännande det här som att vänta på tomten!
/ GeeKen

Ser ut som gamla fallfärdiga hus gör du har verkligen fått till det. Kanon Giga!

…….saknar ord Giga,snyyyggt!
Ett äkta kråkslott
Mycke verklighetstroget gjort giga.
/Tunnan
Håller med övriga! Man riktigt känner hur brandlukten kommer krypande. Oerhört realistiskt!
Det börjar ju onekligen klia i fingrarna på en annan som en gång i forntiden pluggat "byggnadsvård" i Stockholm. Undrar om denna kåk bör K-märkas månne?
Pontus
Ojojoj
Du är verkligen en mästare på det här området..
Snacka om verklighets faktor här..
Henke
Mycket snyggt bygge Giga!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Oj tack så mycket alla!!! Kul att ni gillar kråkslottet , ett passande namn Tunnan
den är väl inte så rätt i skalan min wellpapps plåt men skall bättra mig på nästa bygge eller nått dit åt , nu är det min fasa som skall till FIGURERNA , jag hatar figurer , för jag är så kass på dom ,men ,får väl krypa till korset och göra dom i veckan
Hell the gipsmaster
där har man lite att träna på för att komma upp i den nivån
otroligt snyggt hus giga fattar inte hur du får till dina dio så bra!
//pebben