Bil byggar tråden
Posta en bild på bilen du har på byggbordet just nu….
Mina kommer senare ikväll

#1: Lyft upp den på byggbordet, du …! 

#2. Kanske kan få hjälp av "Mighty super squirell"? hehe….

#3:

#4.
….(jag är på bushumör ikväll, sorry!)

#6. Looking good proosen! Väntar envist vid datorn på fortsättningen!

#8: 

#11. "Chevy, chevy!!!"
hehe ja den får vi försöka hinna med nån dag!
men skulle ändå vilja hitta dom anndra karosserna! blir ju liksom lite snyggare så
//pebben
#1 Ditt bygge sven erik ?

#17 ,Synd att du tröttna ,men när det drar ut på tiden är det lätt hänt .Jag renoverade en BMW CS 2000 67 plockad av allt ,mycket rost att laga .govlbaljor trösklar inneskärmar framskärmar som var tennspacklade ,motor renoverad ,lackad o klar nästan klar eft 3 år ,sålde jag den kunde inte se bilen ,fanns ingen lust kvar längre!

Jo, en annan har också några fordon som ligger och väntar på husse…
Impala -66

Och en Amerikan Lafrance…

Får väl hoppas att tid och inspiration kommer tillbaka…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Har en fråga till alla som bygge bilar här :)
Ja ska ju spraylacka min kaross me Tamiya White.
Men nu funderar ja på att köra nån grundfärg först behöver ja det på den vita plasten blir de mycke bättre me grundfärg först och sen färgen på det.
Eller ska man ta och spraya direkt på den vita karossen ????

#20 Personligen så brukar jag lägga en grundfärg först!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Okej de är bra :)
Ja brukar oxå grunda nämligen.
Kör me White skulls grundfärg hemma.
Den tycker ja funkar bäst..
Ja, den här har ni ju sett förr. Har inte hänt så mycket sen sist, men jag fick dit fotstegslisterna i form av Bare Metal Foil igår kväll. Pillrigt som vanligt. Inredningen i stort sett klar, frånsett ratten då. Närmast ska jag försöka få ihop chassit och karossen till en enhet. Skaffade små bra limklämmor på Clas Ohlsson idag -de kan nog komma till pass!

Lincoln Sport Touring 1928. Byggsatsfab. MPC (1970-tal?)

#23 Den växer sakta men säkert fram till en liten klenod!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Vad är det för bil?märke på modellen?

#26: Om det är den i #25 du tänker på, så är det AMT/ERTL:s (6651) modell av Chevrolet Blazer 1995 i skala 1:25. En snap-fast, men det var mer intressant att det var en Blazer.

Men det finns många fler påbörjade projekt.
Bl a finns denna som har synts tidigare i forumet, men som ännu inte är klar.
En liten godsak i 1/72 från ICM #72811.

#30: Det priset var minsann inget att klaga på! Grattis!

#32 Kommer ihåg de där Flachbau-Porscharna från biltidningarna på 80-talet. dp - Zirkelbach, Gemballa och allt vad de hette. Breddade med massor av plast och plåt, bara för att kunna trycka in 345:orna under skärmarna. Vulgära som bara den och en glittrig guldlack passar perfekt på en sådan 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Stämmer..DP Porschar som man kallade dom…dyra som tusan

Jo, den gode Joseph kunde bredda Porsche han. Det gjordes av så många olika firmor så Porsche själva erbjöd det på sina 911:or.
Niclas

Ingen som bygger bilar?
Hoppas kunna ta lite bilder på mina nästan klara CLK-GTR i morgon byggde 2 på samma gång
Putte

Dom bilderna vill man se

Här byggs bilar men de presenteras mest under egen rubrik så ni får kolla där.
Niclas
#36 Här är ett 20 år gammalt bilbygge 
Också den ett objekt från Zuffenhausen
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#36: Jo visst byggs det bilar den här tillhör en sats med tre som jag övertalade brorsan att köpa, väl vetande att han antagligen skulle överlåta byggandet på mig
den här hade emellertid en vind och sne ram så bygget blev väl inte helt bra, å så rinn på rutan, idag hade jag nyttjat vitlim
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#41 Då tror jag att det är samma som ligger på min hylla! 
Det är en som är tillverkad 1987 av MPC #6381 i skala 1:25 som innehåller tre stycken Corvett en från 1957 och en från 1975 samt en från 1985 Färg och penslar ingick också
Stefan - Modellbyggare

#42: Jo det är samma sats "Färg och penslar ingår" tja det är ju en sanning med modifikation, pytsarna är så små att dom omöjligt räcker till karosserna
Och penseln så gräslig att den knappt förtjänar namnet! eller?
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ja dom brukar ser ut som en söndertugga hasselkvist i ena endan typ
Funkar nog lika bra med en tandborste 
/Janne

Stämmer bra! Både färg och penslar som följde med var helt värdelösa…men jag gillar boxen och dessutom har jag en gång fått den i gåva så den stannar kvar! Bilarna kommer att bli byggda…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ser ut som den jag har till Mr.Surfacer. Men stråna på den är inte direkt mjuka precis.
Azgaron
#48 He-He, näe det kan jag förstår…av en viss anledning

#47 forts: Jag har nu testat den ena penseln och den funkar hyfsat, jag tror emellertid att den är något för mjuk för vanlig färg, men den borde fungera utmärkt med klar eller mattlack som ju är lite mer "vattnig"
Som vanligt lagom är bäst
Kul att de gick att använda iaf.
Azgaron

ngn som har en liggandes?)