Kompressor, tömma tank hur?
Hur dränerar man luften ur tanken utan airbrush ansluten? Fått hem min Hansa 20A (typ Sil-Air 20A) och skulle fylla på olja, kompressor drog igång och jag fyllde på lite olja. Ingen airbrush ansluten (snabbkoppling i komrepssoränden). Kompressor stängede av sig när tillräckligt tryck uppnåtts och tryckmätaren står på 6 bar.
Hur gör jag nu? Jag måste lätta på trycket i tanken för att motorn ska gå igång igen så jag kan fylla på mer olja. Min luftslang till airbrushen tål bara 3,5 bar så den vågar jag inte ansluta.
Jag har släppt upp reglaget på luftregulatorn och vrifit den moturs för att se om jag kunde sänka trycket men det går väl inte när ingen luft kommer ut…moment 22…
Har kollat alla manualer och ser bara instruktioner för tömning av vatten osv. Finns det någon ventil för att släppa ut trycket något sånär kontrollerat eller det är bara att försöka släppa på fullt i snabbkopplingen?
Har löst det, jag skruva på ventilen för vattenavskiljaren och dränerade luften den vägen. Nu har jag fått i den olja…