Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 793 ggr
Fisken33
0

Ett nytt försök.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte väll göra ett nytt försök att lura fram lite byggvilja igen då.

Det tänkta projektet den här gången ska bli en efterlikning av en Verlinden bild jag har sett och tyckt verkar intressant.

Får se hur långt jag kommer på den här innan det tryter igen.

Det blir ett kanske okänt märke för en del, en kinestilverkad kinesisk PLA T-59:a från en tillverkare som heter CC Lee, så det blir lite omdöme om modellen också.

Fisken33

Fisken33
0

Det blir dock inte så mycker extra saker i bygget som på bilden, och det är tänkt att det ska bli en annan typ av plata för den att stå på eftersom jag tänkta bygga i stortsätt hella modellen.

Tips om att få en bra sandstruktur motages gärna.

Fisken33

TommiN
0

Det där ser ju snyggt ut!!

starhawk
0

Har nått minne att man kan åstadkomma sandstrukter genom att salta ytan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Fisken33
0

Ja så här ser det ut så här långt i allafall.

Det var en ganska billig modell så jag hade inga sörre förhopningar på att den skulle vara någotvidare, pasformen var inte alltid den bäst så för mer erfarna och tålmodiga byggare hade det funnits en hell del att göra.

Det ända som jag har byt ut är handtagen på tornet, dom hade inte sett så övertygande ut om dom hade andvänds, så dom bytte jag ut mot mässings tråd i stället.

Har provar MR Masking sol NEO för första gången och det vart väll så där, vet inte riktigt hur man andvänder det på bästa sätt, ska använda det mer i allafall.

Fisken33
0

Och det här är den tänkta lådan den ska stå i sedan, pris 5kr och det tog 3 timmar för den stackars snikarn att göra den… suck.

Nu ska jag bara se om jag hittar något bra att fylla den med, det blir väll gips kan jag tänka mig , det är det ända jag sett här en så länge.

Azgaron
0

Intressant modell och dioidé, men Lee kanske inte är nått höjdarmärke!

Ser ju bra ut med handtag i mässing!

Uj, det blev ingen hög timpeng precis! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

gigabyte
0

Kul ide o gips är aldrig fel ,som backhopparen Eddy The Eagle sa Skrattande

GeeKen
0

Spännande och anorlunda!

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Fisken33
0

Ja så har man äntligen kommit en bit till på bygget, inte så långt men ändå, har inte hittat nått gips än, det verkar lysa med sin frånvaro här.

Lådan har nu mera blivigt svart av någon anledning, och medans jag målade den så kom jag underfull med att det var turch färg jag hade fått hem i stället, men det funka det med, tänkte se om det går att göra bra washer med den färgen senare.

Fisken33
0

Vidare så har modellen fått lite mer och ny färg, tänkte prova det där salt tricket som jag läste om här för ett tag sedan, det kan ju vara intresant och se om det blir bättre än Mr masking sol.

Kanske vart lite mycket salt där, jag vet inte.

Fisken33

gigabyte
0

Tänk bara på att gips kan generera en hel del värme , när man använder lite större mängder på en gång , inte så att plasten smälter helt , men kanske nog för att ändra formen  på plasten ?

Fisken33
0

Och medans jag håll på att klada med det så passade jag på att måla banden till ett annat bygge som ligger och väntar på att få bli klart.

Vet inte vad ni tycket men nästa gång ska jag nog andvända en ljusare brun än den här.

Fisken33

Fisken33
0

Jaha, ja det ska jag tänka på, tackar.

Fisken33

gigabyte
0

Borsta bort en del av saltet om du vill .,men vädering är ju lite av tycke o smak , dina band är enligt min smak  ,helt perfekta blir inte bättre ´,gillar det spräckliga o  realistiska rost o slitaget !!!!!!!!!!!

Fisken33
0

Ja jag vart väll ganska nöjd, kunde ha vart lite ljusare dock, sedan tänkte jag ta ett tag till på hornen med lite silver eller gunmetall till.